۷۰ درصد از پارک‌های شهرکرد استانداردسازی شد

۷۰ درصد از پارک‌های شهرکرد استانداردسازی شد

مجید جلالی با اشاره به اینکه موارد ذکر شده در عمده پارک‌های بازی مرکز استان انجام گرفته است، افزود: می‌توان گفت شهرکرد در بین دیگر شهرهای کشور در زمینه استانداردسازی پارک‌ها خوب عمل کرده است .
وی با بیان اینکه سازمان استاندارد چهارمحال و بختیاری اعتقاد دارد اگرچه کف‌پوش و وسائل بازی مستقر در پارک‌های شهرکرد استاندارد هستند اما شرکت طرف قرداد این سازمان هم باید این موضوع را تایید کند، ادامه داد: بازرسی‌ها در ۶ پارک شهرکرد که دارای وسائل بازی و کف‌پوش استاندارد هستند انجام شده و قرار بر این شد درخصوص مشکلات این پارک‌ها اعلام نظر کنند .
شهربازی‌های خصوصی بعد از اخذ مجوز استاندارد اجازه فعالیت دارند
جلالی با تاکید بر اینکه بخش‌های دیگر همچون شهربازی‌ها که به بخش خصوصی واگذار شده است تا مجوز استاندارد اخذ نکنند نمی‌توانند مجموعه خود را راه‌اندازی کنند چراکه تجهیزات این اماکن برقی بوده و حتما باید تحت بازدید قرار گیرند، عنوان کرد: عمده تجهیزات قدیمی پارک‌های شهرکرد عوض شده، البته بخشی از وسائل بازی قدیمی در این پارک‌ها وجود دارد که مازاد هستند و باید جمع‌آوری شوند، برای مثال در پارک لاله، در پارک ملت که ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، پارک‌های بازی در غرب شهرکرد و ... نوسازی تجهیزات صورت گرفته است .
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد اضافه کرد: تعداد انگشت‌شمار از پارک‌های محله‌ای کوچک در شهرکرد هستند که هنوز تجهیزات آن‌ها به‌روزرسانی نشده است و اگر اعتبارات در این خصوص تخصیص یابد این مراکز بازی تا سال آینده تکمیل می‌شوند .
وی تصریح کرد: اداره‌کل استاندارد چهارمحال و بختیاری دو بحث دارند یکی تعویض تجهیزات قدیمی مستقر در پارک‌های بازی است و دیگر اینکه همان تجهیزات جدید خریداری شده نیز باید مورد تایید شرکت‌هایی باشند که طرف قرارداد این اداره‌کل هستند .
تجهیزاتی که برای پارک‌های بازی خریداری می‌شود از شرکت‌های با مجوز استاندارد تامین می‌شود
جلالی با اشاره به اینکه تجهیزات پارکی دو مورد کف‌پوش و تجهیزات پلی‌اتلین هستند، یادآور شد: کف‌پوش‌ها که مشکلی ندارد فقط تجهیزات پلی‌اتلین است که اگر بشکنند مشخص می‌شود و این تاییده شرکت مدنظر اداره‌کل استاندارد استان جز هزینه اضافی چیزی نیست، باید قانونی نوشته شود که وسیله‌ای که جدید است تا چند سال اجازه بهره‌برداری دارد .
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد با بیان اینکه برای همین اختلاف نظری که با اداره‌کل استاندارد چهارمحال و بختیاری پیش آمد، کار به مراجع قضایی کشیده شد، گفت: طی جلسه‌ای در دادگستری مقرر شد ۶ پارک شهرکرد به شرکت طرف قرارداد این اداره‌کل معرفی شود تا از فضای پارک‌ها بازدید کرده و اگر مشکلی در بحث وسائل بازی این اماکن وجود دارد به این سازمان اعلام کنند .
وی با تاکید بر اینکه همه تجهیزاتی که برای پارک‌های بازی خریداری می‌شود از شرکت‌هایی تامین می‌شود که خود مجوز استاندارد دارند، افزود: مثلا برای کف‌پوش پارک‌ها چون یک کار تخصصی است خود شرکت فرآیند نصب آن‌را انجام می‌دهد .
جلالی عنوان کرد: در برخی شهرهای کوچک چهارمحال و بختیاری امکان تغییر و استانداردسازی تجهیزات پارک‌های بازی وجود ندارد چون این تجهیزات گران‌قیمت هستند و شهرداری این شهرها امکان خریداری را ندارند .
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شهرکرد

    منبع خبر

    شهرداری شهرکرد

    شهرداری شهرکرد

    شهرداری شهرکرد یک شهرداری در شهر شهرکرد می باشد

      نظرات