اهم مصوبات جلسه علنی ۲۸ آبان ماه ۹۷  شورای اسلامی شهر شیراز

اهم مصوبات جلسه علنی ۲۸ آبان ماه ۹۷ شورای اسلامی شهر شیراز

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، در این نشست از خدمات چندساله استاندار، معاون استاندار و فرماندار سابق شیراز که به دلیل اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان به تازگی با سکان مدیریت استان فارس خداحافظی کرده اند، تجلیل و قدردانی شد .

همچنین با حضور اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و همزمان با هفته کتاب «نشان سفیران کتاب شیراز» در سال ۱۳۹۷ به سه چهره برجسته علمی، هنری و وررزشی شیراز اهدا شد .

پروفسور «مرتضی خوشخوی زهتاب» به عنوان دانشمند برجسته علوم کشاورزی ایران و جهان و دارای تالیفات متعددی در حوزه علم و اثاری در حوزه ی حافظ پژوهی و سعدی شناسی ، «کامران حیدری» مستندساز بین المللی شهر شیراز و برگزیده چندین فستیوال جهانی همچون آرژانتین، هلند، فرانسه و «مهتاب نبوی» تنها بازیکن تیم پاراتکواندو ایران، دارای مدال طلا و برنز آسیا و دارای دو تالیف این نشان را کسب کردند .

شورای اسلامی شهر شیراز ، لایحه ی پیشنهادی شهرداری شیراز مبنی بر ارائه امتیازات تشویقی نوسازی بافتهای فرسوده، حق الزحمه و نحوه‌ی نظارت بر دفاتر تسهیلگری و خدمات نوسازی بافت فرسوده با تغییرات و اصلاحاتی تصویب کرد .

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز درصحن علتی شورا با لایحه شهرداری مبنی بر سلب قابلیت استفاده عمومی موافقت و به شهرداری تفویض اختیار کردند .

در شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با لایحه‌ پیشنهادی شهرداری مبنی برتعریف بسته سرمایه گذاری جدید و یا فروش پلاک های متعلق به شهرداری که به صورت بسته سرمایه گذاری تعریف شده و پس از گذشت دوسال از تصویب طرح سرمایه گذاری تاکنون تعیین تکلیف نشده است با اکثریت ارا موافقت کردند .

شورای اسلامی شهر شیراز ، همچنین طرح جمعی از اعضای شورا مبنی بر ارائه خدمات رایگان اتوبوس به محل برگزاری بازی های تیم های فوتبال فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز را تصویب کرد .

با تصویب این طرح به شهرداری اجازه داده می شود برای برگزاری بازی های دو تیم فوتبال فجر شهید سپاسی و شهدای قشقایی در سطح شهر شیراز، نسبت به ارائه خدمات اتوبوسرانی رایگان به منظور انتقال تماشاگران به ورزشگاه اقدام کند .

همچنین سازمان حمل و نقل مسافر مکلف است با هماهنگی با اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز ، ایستگاههای مورد نیاز در سطح شهر به منظور ارائه خدمات رایگان اتوبوسرانی را مشخص کند و اطلاع رسانی لازم را باهمکاری باشگاه های مربوطه انجام دهد .

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با لایحه‌ی شهرداری شیراز مبنی بر تامین قیر و اهن الات مورد نیاز پروژه های عمرانی شهرداری شیراز از طریق تهاتر یا واگذاری املاک شهرداری موافقت کردند .

همچنین در این جلسه، تاخیر در اجرای پروژه باز افرینی محور فرهنگی کریمخان زند ، تسریع در تدوین برنامه پنج ساله سوم شهرداری و عدم استفاده مناسب از زیرساختهای تبلیغات محیطی در مناسبت های مذهبی از تذکرات «سید احمدرضا دستغیب » رییس شورای اسلامی به شهردار شیراز بود .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات