المان دوچرخه‌سواری در میدان جانبازان نصب شد

المان دوچرخه‌سواری در میدان جانبازان نصب شد

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین‌؛ قاسمی گفت: المان دوچرخه‌سواری در ضلع شرقی میدان جانبازان (بلوار مطهری) نصب شده است .

قاسمی افزود: این المان به سفارش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و کمیته تخصصی دوچرخه و با بهره گیری از نشانه این کمیته، در سازمان زیباسازی طراحی شده و پس از اخذ تاییدیه و انجام محاسبات فنی نصب شده است .

وی بیان کرد : این المان به طول ۷/۵متر و ارتفاع ۵/۵ متر و از جنس فلز آهن ساخته و با رنگ اپوکسی پوشش داده شده است .

این مسوول اضافه کرد : همچنین طرح نورپردازی المان و اجرای شعار روی پایه به صورت حروف برجسته نوری با هدف دید و منظر مطلوب در شب نیز در حال اجراست .

قاسمی گفت: نمادها و نشانه های شهری وسیله ای بالقوه برای رساندن معنا هستند و درک این نشانه ها و ایجاد هویت سازمانی در آن‌ها به وسیله تکرار در تابلوهای نصب شده در مسیرهای دوچرخه و...، موجب ماندگاری این معنا در ذهن مخاطبین می شود .

قاسمی ادامه داد : هدف نهایی از ساخت این المان را ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده بیشتر از دوچرخه در فضای شهر، با تاکید بر نشانه و شعار (قزوین شهر دوستدار دوچرخه) می باشد .

قاسمی گفت : سعی سازمان بر این بوده که در ساخت و رنگ آمیزی المان از مواد و مصالحی استفاده شود که بالاترین کیفیت را داشته باشند و بعد از چند صباحی از بین ‌نروند و موادی که در مقابل شرایط جوی و نیز کنجکاوی‌های برخی شهروندان دوام و ماندگاری قابل توجهی داشته باشند .

وی بیان کرد :با این حال ارتباط صحیح شهروندان و عدم آسیب‌رسانی به آن تاثیر بسزایی در ماندگاری این المان خواهد داشت .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات