ثبت روز «سنه» در تقویم ملی فرصت مناسبی برای هویت بخشی شهری، جذب گردشگر و تقویت فعالیتهای فرهنگی و هنری است

ثبت روز «سنه» در تقویم ملی فرصت مناسبی برای هویت بخشی شهری، جذب گردشگر و تقویت فعالیتهای فرهنگی و هنری است

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج  با بیان اینکه ثبت روز «سنه» در تقویم ملی  کار بسیار ارزشمند وماندگار است؛  گفت: نامگذاری روز «سنه» در تقویم ملی  فرصت مناسبی برای هویت بخشی شهری، جذب گردشگر و تقویت فعالیتهای فرهنگی و هنری است.

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سنندج: با مصوبه شورای اسلامی شهر وتایید شورای فرهنگ عمومی روز ششم اردیبهشت ماه بنام روز سنه در تقویم ملی ثبت گردید.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج اظهار داشت: قدمت سنندج به قبل از میلاد مسیح برمی گردد که بر اثر تحولات سیاسی مانند جنگ های متعددو همچنین حوادث طبیعی نظیر: زلزله چندین بار آسیب دیده و در سال ۱۰۴۶ قمری باز هم تاسیس شد.

مهندس سه رکوت نجفی گفت: برابر اسناد موجود؛ شهر سنندج در تاریخ ۳۰ ذیقعده ۱۰۴۶ قمری مصادف با ششم اردیبهشت ۱۰۱۶  شمسی به فرمان سلیمان خان اردلان احداث شد.

وی عنوان کرد: از آنجا که کردستان و به ویژه منطقه اورامان در اوایل اردیبهشت ماه زیباترین و دلپذیرترین زمان ممکن از لحاظ آب و هوایی و جاذبه های طبیعی خود را داراست و گردشگران فراوانی جهت گردش در کردستان و اورامان و نیز شرکت در مراسم پیرشالیار اورامان و به خصوص شهر سنندج سفر می کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری وکمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج در خصوص گنجاندن روز سنه در تقویم ملی با دعوت از اساتید و صاحب نظران  جلسات  متعددی را در این خصوص برگزار نمود.

مهندس نجفی عنوان کرد: به نظر اکثر صاحب نظران و محققان از منظر گردشگری و اقلیمی  مناسب ترین زمان برای نامگذاری روز سنه  در تقویم ملی اردیبهشت ماه تشخیص داده شد.

وی با بیان اینکه ثبت روز «سنه» در تقویم ملی  کار بسیار ارزشمند وماندگار است، گفت: نامگذاری روز «سنه» در تقویم ملی  فرصت مناسبی برای هویت بخشی شهری، جذب گردشگر و تقویت فعالیتهای فرهنگی و هنری است.

معاون فرهنگی وامور اجتماعی شهرداری سنندج  ابراز امیدواری نمود: سال آینده با برگزاری هفته فرهنگی سنه  از ۶ اردیبهشت ماه و تبلیغات گسترده در سطح کشور و همچنین برپایی نمایشگاه از توانمندیهای صنایع دستی، گردشگری، علمی، پژوهشی و نیز برگزاری فستیوال ها و جشنواره های خیابانی بتوانیم آداب و فرهنگ و پتانسیل های این شهر را به هموطنان و گردشگران خارجی  بیشتر و بهتر معرفی کنیم.



لینک اصل خبر در سایت شهرداری سنندج

    منبع خبر

    شهرداری سنندج

    شهرداری سنندج یک شهرداری در شهر سنندج می باشد

      نظرات