ضروت هماهنگی و یکپارچکی در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در استان تهران و سایر استان ها

ضروت هماهنگی و یکپارچکی در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در استان تهران و سایر استان ها

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین معصوم مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی و نماینده وزیر در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در جلسه‌ای که به میزبانی محمدجواد حشتمی معاون قضایی دادستانی کل کشور در کاخ دادگستری با موضوع بحث و بررسی پیرامون ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی، منابع طبیعی، حریم و بستر رودخانه‌ها و کاربری‌های غیرمجاز در استان تهران برگزار شد،

معصوم مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی، گفت: در شهریورماه سالجاری جلسه‌ای با همین موضوع تشکیل شد و در آن جلسه برخی از مسائل ساخت و ساز در استان تهران بحث و بررسی شدند و در عین حال نحوه برخورد با برخی از تخلفات نیز تعیین تکلیف شدند.

معصوم با یادآوری این مطلب به نمایندگان دستگاه های مختلف شرکت کننده که مصوبه جلسه گذشته به تمامی شرکت کنندگان ابلاغ شده است، افزود: واقعیت این است که به ویژه در منطقه لواسانات زمین‌ها از ارزش بالایی برخوردارند و کشاورزی در آن مناطق توجیه اقتصادی ندارد. با این حال حفظ و حراست از زمین‌های منطقه فوق و سایر مناطق لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: با این حال به دلیل آنکه این زمین‌ها بعضا دارای کاربری های کشاورزی هستند باید از تغییر کاربری‌ها با جدیت ممانعت به عمل آورد.

مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی همچنین اعلام کرد: انتظارمان از مسئولان این است که هرکسی وظیفه قانونی اش را انجام دهد و یادمان باشد که سند مالکیت دلیل بر ساخت و سازهای غیرقانونی نیست.

معصوم تصرح کرد: سند مالکیت سند مالکیت اشخاص است و نحوه اجرا و کاربری را مصوبات قانونی تعیین می‌کنند.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه مساله آب، مساله حیاتی است، گفت: موضوع حفظ و حراست از سد لتیان و حوزه آبریز سد لتیان موضوع مهمی است و باید از آن نگهداری های لازم صورت بگیرد. زیرا ۲۵ درصد آب شرب تهران را سد لتیان  تامین می‌کند.

وی همچنین به اهمیت و ضرورت بازدید از اراضی ملی و دولتی و اقدامات قانونی لازم در این زمینه نیز اشاراتی داشت و بر لزوم توجه به آن تاکید کرد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات