مراسم افتتاح هفته فرهنگی و سمپوزیوم المان‌های هنری بوستان مشاهیر پرند

مراسم افتتاح هفته فرهنگی و سمپوزیوم المان‌های هنری بوستان مشاهیر پرند

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مراسم افتتاح هفته فرهنگی و سمپوزیوم المان‌های هنری بوستان مشاهیر پرند امروز ۴شنبه ۳۰ آبان ماه با حضور محسن وطن‌خواهی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند و همچنین امام جمعه و فرماندار این شهر جدید برگزار شد.

بوستان مشاهیر پرند با ۳۲ هکتار مساحت هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان را برای بهره‌برداری نیاز دارد که براساس گزارش‌های ارائه شده فاز شمالی آن در دهه فجر سال جاری به افتتاح خواهد رسید.

یکی از اهداف اصلی پروژه بوستان مشاهیر پرند هویت‌بخشی و ایجاد پل ارتباطی بین تاریخ و فرهنگ گذشته با حال و معرفی و پاسداشت مشاهیر ایران‌زمین به شمار می‌رود.

براساس جمع‌بندی چشم‌انداز و راهبردهای پیشنهادی محدود فضای سبز بوستان مشاهیر به ۵ پهنه تقسیم شده است. هریک از این پهنه‌ها دارای عناصر و المان‌های مخصوص به خود شامل فضاهای مکث (پاویون‌ها) و حرکت (جانمایی خطی المان‌ها) است.

در طراحی این پهنه‌ها سعی بر آن بوده تا هر پهنه دارای هویت منحصربه فرد باشد و در عین حال وحدت و انسجامی بین ۵ پهنه مشاهده شود.

در این راستا شرکت عمران شهر جدید پرند با هدف حمایت از ایده‌های نو، ارتقای کیفی مجسمه‌سازی محیطی و ایجاد زمینه حضور فعال هنرمندان مجسمه ساز، اولین سمپوزیوم مجسمه سازی شهر جدید پرند را با مشارکت شرکت مهندسی نو اندیشان فن و تجارت و همکاری انجمن هنرهای تجسمی شهرستان رباط کریم برگزار کرده است که طبق پهنه بندی صورت گرفته این سمپوزیوم در ۵ دسته موضوعی شامل هنر و فلسفه، شعر و ادب، علم و نجوم، تب و شیمی و تاریخ و فرهنگ ایران زمین برگزار می‌شود و آثار در قالب المان‌های محیطی تندیس و سردیس مشاهیر مرتبط با موضوعات قید شده مورد ارزیابی و قضاوت قرار می‌گیرند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات