جمالی نژاد: جشن بهار مهربانی در همه شهرهای کشور برگزار می شود

جمالی نژاد: جشن بهار مهربانی در همه شهرهای کشور برگزار می شود

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از برگزاری جشن بهار مهربانی همزمان با هفته وحدت و ایام ولادت پیامبر اعظم (ص) با همکاری شهرداری ها در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور، مهدی جمالی نژاد با اعلام این خبر گفت: به برکت میلاد خجسته پیامبراسلام(ص) که برای جهانیان محبت، معنویت، برادری و اخلاق به ارمغان آورد و افتخار ما اینست که پیرو آن پیامبر رحمت هستیم، سعی شد تا امسال جشن ولادت حضرت محمد(ص) در فضایی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته با همکاری تمامی دستگاه های ذیربط و حضور موثر شهرداری ها برگزار شود تا بتوانیم با تلاش‌های مضاعف همه دست اندرکاران امر در فرخنده طلیعه نور پیامبر رحمت و شفقت، زمینه نشاط مردم عزیزمان و تعمیق بیش از پیش پیوندهای وحدت و برادری در جامعه فراهم شود.

وی افزود: به این منظور و با توجه به اهمیت افزایش نشاط و شادابی شهروندان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و سایر دستگاه های مرتبط، برگزاری"جشن مهربانی"را برنامه ریزی نموده است.

وی افزود: برگزاری این برنامه ها در ماه ربیع الاول و همزمان با هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع) با همکاری موثر شهرداری ها و سازمان های مردم نهاد و فراهم نمودن زمینه مشارکت بالای شهروندان و خانواده ها، گروه های مردمی و نخبگان حوزه دین، فرهنگ و هنر؛‌ از ویژگی های جشن مهربانی است.

جمالی نژاد با بیان اینکه براساس گزارش های ارسالی بیش از دوهزار برنامه در استانها برگزار می شود، اضافه کرد: در تهران هم برنامه های فرهنگی، هنری متنوعی در قالب بهار مهربانی با محوریت شهرداری و با همکاری دستگاههای ذیربط برای شهروندان پایتخت اجرا می شود.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه جشن های مهربانی از ۲۹ آبان تا ۴ آذر درشهرها برگزار می شود افزود: در این برنامه سعی شده تا فعالیت های فرهنگی، هنری، مذهبی، آیینی، ورزشی نظیر نمایش های خیابانی، اجرای موسیقی، مسابقات فرهنگی و هنری و ورزشی، شعرخوانی، کارگاه های هنری، نکوداشت و .. با هدف ایجاد فضای نشاط در جامعه، مشارکت خانواده ها و تحکیم وحدت و برادری در جامعه برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه های کتاب و صنایع دستی و برگزاری جشنواره های غذایی از دیگربرنامه های این جشن می باشد.

وی ادامه داد: در این برنامه ها سعی شده تا از اماکن عمومی شهرها شامل بوستانها، پیاده‌راه‌ها و گذرگاه‌های تفریحی و تاریخی و ... با محوریت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری ها برای اجرای برنامه های فوق الذکر استفاده شود.

جمالی نژاد تصریح کرد: برای ایجاد نشاط و امید اجتماعی از طریق برگزاری این جشن ها سعی شده که برای همه گروه‌های سنی جامعه، برنامه های متنوع تعریف و اجرا شود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات