کارگروه استانی مقابله با آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار تشکیل جلسه داد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در این جلسه بر لزوم اجرای ماده ۱۷ قانون هوای پاک درخصوص معاینه فنی موتورخانه‌ها تاکید کرد و افزود: طبق قانون تمامی بهره برداران منابع ثابت آلوده کننده هوا، ملزم به رعایت حدود مجاز انتشار آلاینده ها در موتورخانه ها و سامانه های احتراقی خود هستند. همچنین این مراکز مکلفند ضمن اتخاذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از انتشار آلاینده ها در هوای آزاد، از سوخت مناسب (ترجیحاً گاز شهری) استفاده کنند و ملزم به انجام معاینه فنی سالانه سامانه موتورخانه و سامانه های احتراقی توسط شرکت های تایید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، مطابق با حدود مجاز انتشار آلاینده ها می باشند .

محمد خداپرست خواستار تامین اعتبارات لازم جهت مطالعه طرح پژوهشی " شناسایی کانونهای گرد و غبار استان و ارائه راهکارهای اجرایی آن" از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان شد.

وی از ارسال برش استانی وظایف و تکالیف دستگاه های اجرایی در ارتباط با برنامه ‌های جلوگیری از آلودگی هوا و مقابله با پدیده گرد و غبار به دستگاههای ذیربط خبر داد.

در ادامه این جلسه کنعان پور مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری اردبیل نیز گفت: کارخانجات آسفالت شهرداری‌ها و بخش‌های خصوصی توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست و دفترفنی استانداری مورد بازدید و پایش قرار گرفته و تا شروع فصل کاری در سال جدید تمهیدات لازم جهت کاهش آلودگی هوا اجرا خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات