بیش از ۳۰ سازمان مردم نهاد محیط زیستی، منابع طبیعی و کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال است

به گزارش روابط عمومی اداه کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی اظهار داشت: ظرفیت سازمان های مردم نهاد در کاهش آسیب های زیست محیطی و تقویت عملکرد بخش دولتی غیرقابل انکار است. وی نگاه مدیران استان در رابطه با فعالیت سازمانهای مردم نهاد را مثبت ارزیابی کرد و تشکیل خانه سمن های مردم نهاد در آینده نزدیک را راهکار موثری برای تقویت مشارکت مردم در حوزه تصمیم گیری استان دانست. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: فعال سازی سمن های مردمی در زمینه رفع مسائل اجتماعی، فرهنگی بخصوص امور اجتماعی و ساماندهی ناهنجاری ها نیازمند برنامه ریزی است. وی افزود: نگاه دولت تدبیر و امید به سازمان های مردم نهاد، حمایتی است و نهادهای مردمی و دولتی نیازمند تعامل همه جانبه هستند، زیرا تجربه نشان داده هرجا امور به سازمان های مردم نهاد واگذار شده با سرعت بیشتر و هزینه کمتری انجام شده است. وی ادامه داد: سازمان های دولتی با پذیرش سازمان های مردمی و مددرسانی به آنها در چارچوب قانونی، به حفظ جایگاه آنان کمک قابل توجهی خواهد کرد. احمدی در پایان به تعامل هر چه بیشتر این اداره کل با سازمان های مردم نهاد جهت تقویت و جذب مشارکت های مردمی تاکید کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار عنوان کرد: سازمانهای مردم نهاد بایستی از سوی نهادهای دولتی به عنوان شریک و ظرفیت مثبت در اداره جامعه شناخته شوند و نه رو در روی آنها، همچنین در فعالیتهای سمنها به گسترش کیفی و بهبود اثر بخشی توجه گردد. وی افزود: به آموزش سمنها بیش از پیش توجه شود و لازم است که سمنها در مناطق مختلف استان فعالیت کنند و تمرکز آنها در مرکز استان نباشد.

گفتنی است: جلسه آسیب شناسی و بررسی مسائل و مشکلات سازمانهای مردم محیط زیستی، منابع طبیعی و کشاورزی در دفتر معاونت سیاسی- امنیتی و اجتماعی استانداری با حضور این معاونت، مدیران کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و مدیریت بحران استان و نمایندگان دستگاه های دولتی مرتبط با سازمان های مردم نهاد این حوزه ها برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات