با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست؛تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی میاندوآب به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار شهرستان میاندوآب در آیین بهره برداری از این طرح گفت: این طرح با ۳۰۰ متر مکعب ظرفیت، ایجاد شبکه فاضلاب به طول هشت کیلومتر و با ۱۱ میلیارد ریال هزینه از محل اعتبارات ملی و داخلی، احداث شده است.
ناصر امیری افزود: فاضلاب شهرک صنعتی میاندوآب پس از تصفیه در این تصفیه خانه، در آبیاری فضای سبز این شهرک صنعتی مورد استفاده قرار گرفته و بخشی نیز به دریاچه ارومیه انتقال می یابد.
وی اضافه کرد: شهرک صنعتی شهید باکری شهرستان میاندوآب در سال ۱۳۷۲ در زمینی به مساحت ۱۲۱ هکتار از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان آذربایجان غربی ایجاد شده و احداث تصفیه خانه در این شهرک، نقش مهمی در جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی دارد.
به گزارش ایرنا، شهرک صنعتی شهید باکری با ۱۶۲ قرارداد منعقده، ۸۳ واحد فعال، ۳۳ واحد غیرفعال بعد از بهره برداری، ۳۵ واحد در حال ساخت و ۱۱ واحد زمین در حال ساخت با اشتغالزایی مستقیم برای یک هزار نفر با زیر ساخت های گاز، برق و تلفن فعالیت می کند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نماینده هیات دولت در سفر رئیس جمهوری به استان آذربایجان غربی، به همراه معاون وزیر راه و شهرسازی به میاندوآب سفر کرده است.
در این سفر یک روزه، ۱۰ طرح بزرگ در حوزه های بهداشتی - درمانی، گازرسانی، آبخیزداری، فرودگاه، راه آهن، نیروگاه سیکل ترکیبی با هزینه ۹ هزار و ۹۷۱ میلیارد ریال افتتاح و دو طرح در بخش های آبخیزداری و گازرسانی روستایی به ارزش ۴۸۶ میلیارد ریالی کلنگ زنی می شود.
شهرستان میاندوآب آذربایجان‌غربی، پل ارتباطی این استان با آذربایجان‌شرقی و کردستان است و از نظر کشاورزی و دامپروری، پس از ارومیه، رتبه‌ دوم در استان را دارد و از نظر صنعت نیز پس از شهرهای ارومیه و خوی، در جایگاه سوم استان آذربایجان‌غربی قرار گرفته است.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات