پیام تبریک مهندس محمودی شهردار شهر لردگان به مناسبت آغاز هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع)

پیام تبریک مهندس محمودی شهردار شهر لردگان به مناسبت آغاز هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع)

پیام تبریک مهندس محمودی شهردار شهر لردگان به مناسبت آغاز هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع) دوازدهم ماه ربیع الاول هجری قمری، مصادف با ۱۲ دسامبر، به روایتی سالروز ولادت حضرت محمد مصطفی (ص)، پیامبر گرامی اسلام و آغاز هفته وحدت است.
اهل سنت، دوازدهم ماه ربیع الاول و شیعیان هفدهم این ماه را سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) می‎دانند.
حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که خود از منادیان وحدت در جهان اسلام بودند، از این مساله برای اتحاد و نزدیک شدن گروه‌های اسلامی استفاده کردند و فاصله بین این دو تاریخ ( ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول) را “هفته وحدت” نام‎گذاری کردند.
این هفته، فرصت مناسبی است تا ضرورت همبستگی و یک‎دلی جهان اسلام به ویژه در این زمان پُر از فتنه و آشوب، با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.
اگرچه مسلمانان از مذاهب مختلف در برخی آراء و احکام اختلاف نظر دارند، اما دارای اشتراک‎های متعدد چون باور به خدای واحد، کتاب آسمانی، پیامبر و قبله یکسان نیز هستند.
همچنین مسلمانان بر انجام عبادات مهمی چون نماز، روزه، حج، زکات وغیره اتفاق نظر دارند. مهندس محمودی شهردار شهر لردگان استان چهار محال وبختیاری در آغاز هفته مبارک وحدت که مزین به ولادت پیامبر گرامی اسلام است، این مناسبت فرخنده را به همه مسلمانان جهان به ویژه مردم شهید پرور شهرستان لردگان تبریک و تهنیت عرض میکنم.

مهندس محمودی شهردار شهر لردگان

لینک اصل خبر در سایت شهرداری لردگان

    منبع خبر

    شهرداری لردگان

    شهرداری لردگان

    شهرداری لردگان یک شهرداری در شهر لردگان می باشد

      نظرات