قصه ۱۵ ساله به سر رسید تملک و بازگشایی کامل خیابان سی متری طرح فرزان

قصه ۱۵ ساله به سر رسید تملک و بازگشایی کامل خیابان سی متری طرح فرزان

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ تخریب املاک باقی مانده در معبر فرزان ظهر دیروز  نقطه پایانی بر داستان ۱۵ ساله این طرح شد.

شهردار بیرجند در مراسم بازگشایی معبر فرزان با اشاره به این که این طرح سال ۸۳ با هدف ایجاد محور مواصلاتی برای اتصال منطقه یک به منطقه دو شهر کلنگ زنی شد، ادامه داد: در ابتدا شرکت عمران مسکن سازان از طریق راه و شهرسازی به این پروژه ورود و حدود ۸۰ ملک در جبهه دوم معبر را تملک کرد.

جاوید با بیان این که املاک اصلی شامل ۷ ملک مسکونی و ۹ ملک تجاری باقی مانده به متراژ ۲ هزار متر مربع توسط شهرداری تملک شد، خاطرنشان کرد: از ۹ آذر که توفیق حضور به عنوان خدمتگذار مردم شهر بیرجند را پیدا کردم، این معبر دغدغه اصلی من و شورای شهر بود، در همین راستا قریب به ۷ میلیارد تومان جهت تملک از بودجه یکصد میلیاردی شهرداری را به این طرح اختصاص دادیم.

وی همچنین به پل موسی بن جعفر (ع) که در سال ۹۳ در کنار محور فرزان ، کلنگ زنی شده بود اشاره کرد و افزود: تا سال گذشته این پل تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت لیکن در حال حاضر ۱۰۰ درصد پروژه تکمیل شده و خطوط اتصال آن به معبر در حال انجام است .

شهردار بیرجند از شرکت های خدمات رسان همچون برق و مخابرات تقاضا کرد همزمان با اجرای عملیات معبر، نسبت به جابجایی تاسیسات در مسیر اقدام شود تا در دهه فجر شاهد بازگشایی کامل و زیربار ترافیک رفتن این خیابان باشیم .

به گفته وی معبر فرزان و پل موسی بن جعفر (ع) به لحاظ عملکردی در مسائل ترافیکی بسیار تاثیر گذار خواهند بود .

جاوید ضمن تشکر از همکاری مالکان املاک در معبر، شهرداری، شورای اسلامی شهر، نیروی انتظامی، پلیس راهور، دادگستری، اداره کل راه و شهرسازی، استانداری و فرمانداری عنوان کرد: تشکر ویژه ای از همسایگان این محله دارم که ۱۳ سال ناهنجاری را تحمل کردند، امیدواریم با بهره برداری از این پروژه، شیرینی آن جبرانی برای نگرانی های گذشته باشد .

گفتنی است معبر ۳۰ متری فرزان بیش از ۳۰۰ متر طول داشته و برای آسفالت و آماده سازی پل، حدود ۵۰۰ میلیون تومان نیاز است.

شایان ذکر است در مراسم دیروز، ۷ ملک تجاری باقی مانده در مسیر معبر تخریب شد .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات