تمامی شهروندان در برخورداری از حقوق شهروندی برابر هستند

تمامی شهروندان در برخورداری از حقوق شهروندی برابر هستند

تمامی شهروندان در برخورداری از حقوق شهروندی برابر هستند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حمیدرضا موحدی‌زاده ظهر امروز و در مراسمی که به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت در مدرسه حوزه علمیه اهل سنت روستای شورک ملکی برگزار شد، با تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص)، اظهارکرد: هفته وحدت برای تمامی مسلمانان جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این مناسبت باید بیشتر به وجوهات مشترک میان شیعیان و اهل تسنن تاکید کرد.

وی در ادامه به تبیین راهکارهای وحدت و برادری پرداخت و گفت: اهل تشیع و تسنن مشترکات بسیاری دارند که نخستین مورد آن، اعتقاد به وجود پروردگار یکتا و بی‌همتاست که فرمان به اتحاد و پرهیز از تفرقه را می‌دهد.

موحدی‌زاده برخورداری از رسول گرامی اسلام را دومین مشترک دانست و در تشریح آن افزود: ایشان الگوی اخلاق و دارای قلبی نرم و رحمه للعالمین بودند؛ میراث خاتم الانبیاء(ص) اهل بیت(ع)، ائمه اطهار و سنت نبوی است که امروز در اختیار ماست.

نایب رئیس شورای شهر مشهدمقدس، از قرآن مجید بعنوان دیگر نقطه اشتراک میان مسلمانان یاد و تصریح کرد: علاوه‌بر این موارد یاد شده، اشتراک در انسانیت و زندگی در سرزمینی واحد به نام ایران که در وقایع افراط‌گرایانه در کشورهای همسایه، به سمت خشونت و زیاده‌روی میل پیدا نکرد و امروز به نقطه تعادل در منطقه تبدیل شده است، دیگر مشترک ما محسوب می‌شود.

موحدی‌زاده در ادامه به تشریح راهکارهای تحقق وحدت و برادری در جامعه و میان مسلمانان پرداخت و اظهارکرد: در وهله نخست باید گفتگو و تحقیق میان عالمان و محققان دینی از مذاهب شیعه و سنی تداوم یابد و مقالات و کتاب های مختلفی تالیف شوند و جوانان را به مطالعه آنها و پرهیز افراط و تفریط دعوت کرد.

وی خاطرنشان کرد: تبعیت و پیگیری مطالبات شهروندی و مذهبی از طریق قانون به نحوی که مجریان در اعمال قانون نیز انصاف و عدالت را درنظر گیرند، پیوسته باید مورد توجه باشد.

موحدی‌زاده در پایان اظهارکرد: شورای پنجم شهر مشهد بر این باور است که همه شهروندان اعم از شیعه، سنی، مسیحی و ... مادامی که تابع قانون باشند، در حقوق شهروندی باهم برابرند و هیچ گونه تبعیضی بین ایشان نباید باشد و مسلمانان در عبادات پروردگار باید از آرامش، آسایش و امنیت برخوردار باشند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات