دکتر پروین:   اندیشیه بسیجیان دریادل و مخلص همیشه مبتنی بر پاسداری از شعائر و ارزشهای انقلاب بوده

دکتر پروین:  اندیشیه بسیجیان دریادل و مخلص همیشه مبتنی بر پاسداری از شعائر و ارزشهای انقلاب بوده

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر زاهدان؛ دکتر پروین که در جمع مدیران و مسئولین بسیجی شهرستان زاهدان حضور داشت ضمن تبریک هفته وحدت و هفته بسیج به مردم سخت کوش این خطه از کشور اسلامی ایران گفت: با توجه به اینکه خودم از بسیجیان روزهای اول انقلاب هستم و تا کنون پایبند ارزشها و تفکرات بسیج بوده و هستم لذا در مقایسه بسیجیان سالهای ابتدایی انقلاب و دوران ۸ سال دفاع مقدس با بسیجیان زمان حاضر تفاوتهایی مشاهده می شود که خوشبختانه این تفاوتها در اصل و اساس بسیج نیست بلکه در نوع نگاه و دیدگاه برخی بسیجیان به این نهاد مقدس است.

وی گفت: بسیجیان مخلص و پایبند به اصول و ارزشهای بسیج، بدون هیچ چشمداشتی تا کنون در تمامی عرصه ها حضور داشتند و حتی در این راستا از دریافت هدایایی که به واسطه انجام امور و دلاوریهایشان به آنها تعلق می گیرد نیز امتناع می کنند چون شعار آنها کار برای خدا و جلب رضایت عموم مردم است اما متاسفانه امروزه در برخی از موارد مشاهده می شود که عده ای وارد مجموعه بسیج شده اند که به دنبال مادیات و بهره مندی از رفاهیات و منافع خودشان هستند.

وی با ذکر خاطره ای از دوران ابتدایی حضور در بسیج، برخی رفتارهای نسنجیده امروزی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: اندیشیه بسیجیان دریادل و مخلص همیشه مبتنی بر پاسداری از شعائر و ارزشهای انقلاب بوده و هست که در این میان توجه به حفظ بیت المال به عنوان یکی از اولویتها سرلوحه بسیجیان بوده به طوری که در ابتدای شکل گیری نهاد مقدس بسیج بسیاری از بسیجیان حتی یک ریال از بیت المال را برای مصارف شخصی هزینه نمی کردند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر زاهدان موضوع تهاجم فرهنگی و لزوم مقابله با آن را مورد توجه قرار داد و گفت: دشمن در کمین است تا از هر فرصتی و به شکل های مختلف؛ نظامی، اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و …. برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد عمل شود که اگر ما برای مقابله با آن به وحدت عمل نرسیم با توجه به نفوذی که دشمن می تواند داشته باشد با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: ید واحد بودن و داشتن تفکر بسیجی در تمامی امور رمز پیروزی ما و تنها راه مقابله با دشمنان است لذا در این مسیر می طلبد مدیران و مسئولین کشور که عصاره این ملت سلحشور و سخت کوش هستند با ایجاد بسترهای کارآمد در صدد رفع مسائل و مشکلات آنها باشند.

وی در ادامه پیرامون برخی از مسائل و مشکلات زاهدان توضیحاتی ارائه کرد و گفت: سیاستهای دولتهای گذشته همراه با خشکسالی های ۲۰ساله اخیر باعث شده تا مردم استان جهت امرار معاش به شهرهای بزرگتر از جمله شهر زاهدان مهاجرت کنند و این امر موجب شده تا زاهدان رتبه دوم حاشیه نشینی در سطح کلانشهرهای ایران را به خود اختصاص دهد و متاسفانه رشد بی رویه جمعیت و خشکسالیهای متمادی موجب شده تا حاشیه نشینی وسعت پیدا کند و معضلات اجتماعی متعددی را بوجود آورد.

وی با ابراز نگرانی از گسترش معضلات اجتماعی به ویژه در حاشیه شهر گفت: افزایش مشکلات و معضلات اجتماعی و مخاطراتش به حدی احساس می شود که در صورت اغفال از آن در آینده نزدیک دامن گیر کل جامعه خواهد شد.

وی تاکید کرد: رفع مشکلات حاشیه شهر همت ملی را می طلبد و مسئولین باید با وحدت و همدلی و یکپارچگی و بسیجی وار این معضلات را به حداقل ممکن برسانند.

وی در پایان گفت: شهرداری زاهدان با توجه به وظایفی که دارد با نظارت قانونی شورای شهر و تعامل و همکاری تمامی دستگاه های ذیربط می تواند مدیریت لازم را در این زمینه داشته باشد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر زاهدان

    منبع خبر

    شورای شهر زاهدان

    شورای شهر زاهدان یک شورای شهر در شهر زاهدان می باشد

      نظرات