شورا و شهرداری آمادگی انتقال ترمینال باربری را به بیرون از شهر دارند

شورا و شهرداری آمادگی انتقال ترمینال باربری را به بیرون از شهر دارند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، مهندس «ابراهیم صبوری» که درجمع نمازگزاران مسجد حضرت ابولفضل(ع) شهرک امید واقع در بلوار امیرکبیر حضوریافته بود، به مشکلات این محله از شهر اشاره کرد و افزود: ساکنان منطقه ۴ شهرداری با مشکلات مختلفی روبرو هستند که عمده آنها حضور مشاغل مزاحم و کهنه بودن ناوگان عمومی در این منطقه شهر است .

وی افزود: وارد شدن فعالیت‌های مزاحم در طول چندین دهه در نقاطی از این منطقه باعث بر هم زدن آسایش و آرامش خانواده‌ها شده و در زندگی روزمره آنان اختلال ایجاد کرده است .

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۴ شهرداری یکی از عمده‌ترین مشکلات شهروندان در این منطقه را وجود ترمینال باربری عنوان کرد و با اشاره به اعلام آمادگی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس مبنی بر همکاری جهت انتقال این ترمینال به بیرون از شهر افزود: وجود ترمینال باربری باعث اخلال در زندگی خصوصی و خانواده‌ای اهالی آن منطقه مسکونی می‌شود و خاصیت آرامش بخشی آن محله را به هم می‌زند .

صبوری با اشاره به بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها افزود: فلسفه وضع این بند قانونی حمایت معنوی از مسکن و محل سکونت و حفظ آرامش شهروندان است .

وی در ادامه مسجد را یک پایگاه منحصر بفرد اجتماعی جهت تبادل نظر و ایجاد وحدت درجامعه دانست و افزود: حضور مسئولان شهری و استانی در مساجد و ارتباط بی واسطه مردم با آنها زمینه حل بسیاری ازمشکلات را فراهم می سازد .

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از لزوم برخورداری از امنیت اجتماعی بیشتر، وجود آسیب‌های اجتماعی و... به عنوان دیگر خواسته‌های شهروندان این منطقه  یاد کرد و گفت: اراده گ‌ی شورای اسلامی شهر شیراز بر این است که با کمک و همفکری یاوران شورای محلات اینگونه مشکلات را مرتفع و زمینه برخورداری شهروندان از آرامش روانی در محل سکونت خود را فراهم سازند .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات