الگوی توسعه شهر قائم شهر

الگوی توسعه شهر قائم شهر

به گزارش روابط عمومی شهرداری قائم شهر: دکتر محمودزاده سرپرست مدیریت منطقه۱ شهرداری قائم شهر در خصوص الگوی توسعه شهری این چنین بیان داشت

قائمشهر با الگوی تک هسته ای و شعاعی جز شهر های فشرده می باشد. تئوری شهر فشرده بر این باور است که متراکم سازی شهری به ایجاد توان شهری امن تر و سوزنده تر می انجامد و باعث حمایت از مشاغل وسرویس های محلی و نهایتاً بهبود تعاملات اجتماعی شهری می‌شود .
شهر فشرده باید فرم و مقیاس مناسب برای پیاده روی، دوچرخه سواری، حمل و نقل عمومی داشته باشد تا بتواند به همراه تراکم و اختلاط کاربری ها به  تشویق تعاملات اجتماعی و نهایتاً شکل پایدار شهر بیانجامد .(www.rostashahr.ir)
با توجه به موارد بالا می‌توان گفت شهر قائمشهر از امتیاز  شهر فشرده برخوردار می باشد .
با برنامه ریزی هدفمند و تصمیم گیری صحیح در بدنه مدیریت شهری به دور از هر گونه مسائل متفرقه و جانب گیری های شخصی، به صورت منسجم و یکپارچه در افقی نزدیک، شهری سالم -پاک و روان را شاهد خواهیم بود .
مردم فهیم قائمشهر علی الخصوص منطقه ۱ می توانند کلیه نظرات پیشنهادات و انتقادات خود را حضوراً یا کتبا به شهرداری منطقه یک باغ در خیابان (جویبار) کوچه خزر ۶ ساختمان شهرداری تحویل فرمایند تا در امورات شهری سهیم و شریک باشند.
به امید روزی که شاهد شهری سبز و پاک و بدون آلودگی و ترافیک باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قائم شهر

    منبع خبر

    شهرداری قائم شهر

    شهرداری قائم شهر

    شهرداری قائم شهر یک شهرداری در شهر قائم شهر می باشد

      نظرات