نبود طرح جامعی برای تبلیغات در سطح شهر
ونوس عامری نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این که تبلیغات نیز مانند نماهای ساختمان های شهر، نقش مهمی در هویتبخشی، فرهنگ سازی و مقولههایی مانند شهر پایدار و شهر جهانی دارد، به خبرنگار ایسنا میگوید: متاسفانه در حوزه تبلیغات شهری هیچ طرح جامع تفضیلی وجود ندارد و قوانین حاکم بر حوزه تابلوها و نماها که مربوط به طرح تفضیلی و قوانین عوارض است، شامل حال تبلیغات محیطی نمیشود.
وی اظهار میکند: البته با این وجود، شهرداری نسبت به این موضوع احساس مسئولیت کرده و حداقل در جانمایی فضاهای تبلیغات مربوط به شهرداری دقت نظر لازم را دارد.
این مسئول تاکید میکند: تبلیغاتهای محیطی در انواع مختلف در چهره شهر نمایان هستند و این مسئله به گونهای است که علاوه بر در نظر گرفتن طرح تفضیلی، به فرهنگسازی در جامعه نیز نیاز دارد.
نظرات