بازآفرینی و احیای ۴۰ محله در اردبیل تا سال ۱۴۰۰

بازآفرینی و احیای ۴۰ محله در اردبیل تا سال ۱۴۰۰

شهرام باباخانی،معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل درگفت‌وگو باخبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره تازه‌ترین وضعیت بازآفرینی دراستان گفت: مباحث بازآفرینی و پروژه‌های تعریف شده در استان به فراخور نیاز جلو رفته است.

وی افزود: درحال حاضر پروژه‌های بازآفرینی سال ۹۷درحال نهایی شدن است و واضح است که هر شهری از منظر قابلیت‌های بازآفرینی با دیگری متفاوت است.

باباخانی با اشاره به میزان هماهنگی وضع اجتماعی و فرهنگی محله‌ها با پروژه‌های بازآفرینی اضافه کرد: واضح است که وضعیت اجتماعی و فرهنگی هر شهری با دیگری متفاوت است و عموما در بافت‌های تاریخی به دلیل عدم اعتماد به سیستم استقبال چندانی از پروژه‌های جدید وجود ندارد.

وی تصریح کرد: هر محله نیز دارای قوانین منحصر به خود است و چون زمین‌های خالی برای پروژه وجود ندارد، نمی‌توان پروژه‌های هم شکلی را برای بافت‌های قدیمی ایجاد کرد.

معاون بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اردبیل درادامه گفت: معمولا از مسایل فرهنگی چندان استقبالی نمی‌شود. همچنین درباره تعریض خیابان‌ها و کوچه‌ها مقاومت وجود دارد و امیدواریم با هماهنگی دستگاه‌های دیگر این قبیل مشکلات حل شوند.

وی گفت: به فراخور نیازهای محله تا سال۱۴۰۰حدود ۴۰ محله در درستور کار احیا قرار دارد. در این۴۰ محله طرح جامع استان نهایی شده است. در حال حاضر پروژه‌های سال ۹۶ و ۹۷ را جلو می‌بریم تا انشالله تعهدات را تا سال۱۴۰۰نهایی و اجرایی کنیم.

باباخانی توضیح داد: طبیعی است که برخی از مردم با توجه به سن و سال و اینکه سال‌هاست در یک خانه و محله سکونت داشته‌اند با برخی تغییرات در محله مخالفت‌هایی دارند.

وی اضافه کرد: در شهرهایی مانند مشکین شهر، پارس‌آباد، خلخال، گرمی و اردبیل محله‌های هدف شناسایی شده‌اند.

معاون بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به آخرین جمع‌بندی ستاد بازآفرینی در استان گفت: اعتبارات برای برنامه سال ۹۷  حدود ۱۰ میلیارد تومان تخصیص یافت و چون براساس برنامه مشخص شده اعتبار داده می‌شود، سعی می‌کنیم آن برنامه محقق شود. در مجموع احیای کل بافت فرسوده مبالغ زیادی نیاز دارد.

باباخانی تصریح کرد: اخیرا در استان مبالغ زیادی به بازآفرینی شهری اختصاص می‌یابد که برخی در قالب تسهیلات وام و احداث و برخی هم در قالب پروژه‌های مطالعاتی و ساخت مجموعه‌های زیربنایی و روبنایی هزینه‌بر هستند، ولی وقتی در قالب برنامه‌ها جلو برویم حداقل از نظر تخصیص اعتبار مشکلی تاکنون وجود نداشته است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات