جلسه شهرداران و روسای شوراهای کردستان / جمالی نژاد: حضور و جذب سرمایه گذار کلید موفقیت و توسعه کردستان است

جلسه شهرداران و روسای شوراهای کردستان / جمالی نژاد: حضور و جذب سرمایه گذار کلید موفقیت و توسعه کردستان است

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: برای ورود سرمایه گذاران و بخش خصوصی باید فرش قرمز پهن کرد چرا که تسهیل کار و تکریم آنها کلید موفقیت و توسعه استان هایی همچون کردستان است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان ، مهدی جمالی نژاد پنجشنبه اول آذر در جلسه هم اندیشی شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرستان های کردستان در سنندج با اشاره به اینکه فضا و شرایط امروز اقتصاد کشور ویژه و خاص است، اظهار داشت: در طول ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب، امسال جزو سخت ترین دوران است .

وی با بیان اینکه شهرهای کردستان دارای ظرفیت هایی است که بسیاری از شهرهای کشور حسرت داشتن آنرا دارند، افزود: میراث طبیعی، فرهنگی و معنوی قوی موجود در این منطقه بستر بسیار خوبی برای تحول آن است .

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تاکید کرد: جای سوال دارد استانی به این زیبایی و با داشتن ظرفیت و قابلیت های فراوان چرا سرانه درآمدی شهرداری های حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار است .

جمالی نژاد یادآور شد: اگر به تمام شهرداری های استان تجهیزات لازم اعطا و سهم ارزش افزوده هم بطور کامل پرداخت شود، آیا متحول خواهند شد؟

وی با بیان اینکه مشکل شهرداری های کشور و به تبع، استان کمبود تجهیزات و امکانات نیست، اضافه کرد: شهرداری ها نیاز به نگاه نو، رویکرد، راهبرد جدید و حضور جدی و بدون شعارزدگی دارد .

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: شهرداری شهرهایی که هنوز تحول پیدا نکردند باید علت تحول برخی از شهرداری های کشور همچون اصفهان را مورد بررسی قرار دهند و از آنها الگو بگیرند .

جمالی نژاد تاکید کرد: کردستان با تمام ظرفیت هایی که دارد چشم انداز خوبی برای سرمایه گذاران است فقط باید برای سرمایه گذاران فرش قرمز پخش کرد .

وی اظهار داشت: جذب و حضور سرمایه گذاران و تسهیل و تکریم آنها کلید موفقیت توسعه استان کردستان است .

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اضافه کرد: بر اساس ماده ۲۳ جرایم راهنمایی و رانندگی مصوب مجلس شورای اسلامی، ۶۰ درصد از جرایمی که بابت تخلفات رانندگی از مردم دریافت می شود مربوط به ساماندهی امور شهری است .

جمالی نژاد افزود: حدود سه سال است در بسیاری از استان های کشور این سهم شهرداری از جرایم راهنمایی و رانندگی پرداخت نشده است

در این جلسه شهرام ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: کردستان با وجود داشتن ظرفیت های فراوان با تنگناها و‌ محدودیت هایی مواجه است .

وی افزود: در برخی از شاخص ها جای فعالیت و تلاش زیادی در این استان وجود دارد که این مهم مستلزم تامین بودجه و تجهیزات بیشتری است .

ملکی با اشاره به اینکه هرچه قدر سریعتر پروژه ها به نتیجه برسد بازخورد آن در جامعه بیشتر خواهد بود، اضافه کرد: سال گذشته بودجه مصوب شهرداری های استان سه هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال و میزان تحقق آن ۹۲ درصد بود .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان میانگین درآمد سرانه شهرداری های استان را ۲ میلیون و ۸۲۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: کمترین سرانه درآمد مربوط به مریوان و بیشترین هم شهر چناره است .

ملکی تاکید کرد: ۸۱۰ میلیارد ریال هم در سال جاری به شهرداری های استان کمک شده است .

ملکی با بیان اینکه میزان معوقات حقوق پرسنل شهرداری های استان در حال حاضر ۳۸۰ میلیارد ریال است اضافه کرد: شهرداری های استان ۳۰۰ میلیارد ریال هم به پیمانکاران پروژه های خود بدهکار است .

شهردار سنندج نیز در این جلسه عدم پرداخت حقوق و مزایا را مهمترین مشکل پیش روی شهرداری خواند و اظهار داشت: ۲ ماه حقوق پرسنل و چهار ماه حقوق نیروهای فصلی را پرداخت نکرده ایم .

حشمت اله صیدی گفت: شهرداری ها در صف مقدم کار هستند و بی شک اگر به این نهاد توجه نشود با بحران مواجه خواهیم شد .

وی اضافه کرد: سال ۹۵، ۲۶۰ میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری سنندج پرداخت شد و سال گذشته این مبلغ به ۲۰۰ میلیارد ریال کاهش یافت .

شهردار سنندج یکی از خواسته های شهرداران استان را اصلاح سهم شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد .

در این جلسه روسای شورای اسلامی شهرستان های بیجار و مریوان و شهرداران قروه و سقز هم به بیان مطالبی در ارتباط با وضعیت موجود شهرهای خود پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات