کارگاه تخصصی پرنده نگری در بوشهر برگزار شد

کارگاه تخصصی پرنده نگری در بوشهر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت  محیط زیست استان بوشهر ، کارگاه تخصصی پرنده نگری به همت انجمن پرنده نگری چکاوک خلیج فارس و با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست  در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد .

مدرس این کارگاه، ایمان ابراهیمی مدیرعامل انجمن پرنده شناسان آوای بوم بود.

در این کارگاه، آشنایی با مفهوم پرنده نگری، شرایط و ابزار لازم برای پرنده نگری، پرنده نگری به عنوان یکی از شاخه های مطرح در صنعت گردشگری، محسنات پرنده نگری در راستای حفاظت از محیط زیست، گونه های بومی و مهاجر در استان بوشهر، ظرفیت استان بوشهر در توسعه اکوتوریسم با محوریت پرنده نگری و دیگر موضوع های مرتبط با پرندگان از جمله محورهای گفت و گو بود.

مدیرکل حفاظت  محیط زیست استان ضمن قدردانی از انجمن پرنده نگری چکاوک تاکید کرد: از فعالیت های سودمند سازمانهای مردم نهاد در راستای ارتقای فرهنگ زیست محیطی و کمک به حفاظت از طبیعت استقبال می‌کنیم و امیدواریم که برگزاری چنین کارگاه های تخصصی در اداره کل محیط زیست، دریچه روشنی به فرداهای بهتر باشد.

فرهاد قلی نژاد نسبت به حضور علاقه مندان و شرکت کنندگان در کارگاه را که برخی از آموزگاران مدارس بوشهر بودند ابراز خرسندی کرد و آموزش به کودکان را اولویت مهمی برشمرد.

در پایان این کارگاه، مدیرعامل انجمن پرنده نگری چکاوک خلیج فارس با قدردانی از مدیرکل محیط زیست استان و مجموعه همکاران وی به سبب همکاری بی شائبه شان قدردانی کرد و از شرکت کنندگان در کارگاه درخواست کرد، بیداری و آگاهی نسل جدید را درباره مسائل زیست محیطی جدی بگیرند و نسبت به طبیعت اطرافشان بی تفاوت نباشند.

این کارگاه به مدت ۸ ساعت تئوری و ۲ ساعت کار عملی (ح ضور در طبیعت و شناسایی گونه های مشاهده شده) برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات