کاشت سه هزار بذر بادام وحشی درمنطقه حفاظت شده دنا

کاشت سه هزار بذر بادام وحشی درمنطقه حفاظت شده دنا

به گزارش  اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد  - خشکسالی های اخیر  و آتش سوزی ها باعث شده است  تعداد زیادی از درخت و درختچه های منابع ملی کهگیلویه وبویراحمد که روزی از آن بعنوان سرزمین رودهای خروشان و جوشان و یاد می شد طی چند ساله اخیر خشک و نابود شوند.

احیا و و حفظ زیست بوم ها , یکی از اصول اساسنامه تشکل های زیست محیطی در استان بشمار می رود که  زین رو  بمنظور جبران بخش کوچکی از درخت های خشک شده ,کاشت بذر گونه های بومی در  مناطق  حفاظت شده و آزاد استان در دستور کار تشکل ها قرار گیرد.

بر اساس این گزارش در آخرین هفته از آبانماه ۹۷ توسط گروه تشکل زیست محیطی قلم,در حرکتی خود جوش و مردمی با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان , در عرصه ای یک هکتاری از منطقه حفات شده دنای شرقی حدود سه هزار بذر بادام وحشی کاشته شد .

منطقه حفاظت شده دنا  یکی از زیستگاههای اصلی درخت بلوط میباشدکه در چند سال گذشته عوامل طبیعی و انسانی باعث از بین رفتن بخش عظیمی از جنگلهای بلوط زاگرس شده و چنین طرح هایی با  دوهدف فرهنگسازی و احیای جنگل انجام می گیرد لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات