نجات شاهین گرفتار از چنگال قاچاقچیان متخلف در رودبار

نجات شاهین گرفتار از چنگال قاچاقچیان متخلف در رودبار

یک بهله پرنده شکاری از گونه شاهین ( بحری ) توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست و همکاری نیروی انتظامی رودبار از دست شکارچیان متخلف کشف و ضبط شد.
رامین حسین زاده رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار در گفتگو با روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان گفت نیروی انتظامی رودبار در تفتیش یک دستگاه خودروی مشکوک عبوری از حوزه استحفاظی خود توانست یک بهله شاهین را که به شکل ماهرانه ای در درب خودرو جاسازی شده بود کشف کند و پس از اطلاع به یگان حفاظت محیط زیست پرونده تخلف جهت رسیدگی به همراه متهم تحویل مراجع قضایی شد .
حسین زاده گفت شاهین کشف شده در سلامتی کامل به سر می برد و پس از تیمار در زیستگاه اصلی خود رها سازی می شود.
بحری( شاهی یا شاهین بربری)هم اندازه کلاغ است و از خانواده شاهین ها می باشد . شبیه شاهین معمولی است ولی کمی لاغرتر و دمی بلندتر دارد . در غرب آسیا، شمال  آفریقا و مناطق همسایه آنها در اروپا زندگی می کند . همچنین در ایران بیشتر در مناطق نیمه بیابانی و صخره ها و تپه های باز و خشک زندگی می کند . با سرعت سرسام آور ۳۸۰ کیلومتر در ساعت قطعا هولناک ترین شکارچی آسمان هاست و لقب سریعترین جاندار را از آن خود کرده است .به دلیل قدرت دست آموزی بالای آن، صید و قاچاق آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس افزایش یافته و این مهم یکی از عوامل کاهش جمعیت آن در سالیان اخیر به شمار می آید.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات