تعیین تکلیف سایت های پسماند در سراسر کشور تا پایان آذر ماه سال جاری

تعیین تکلیف سایت های پسماند در سراسر کشور تا پایان آذر ماه سال جاری



به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ، مهم ترین نگرانی های زیست محیطی که جامعه و بشر امروزی با آن درگیر هستند، مشکلاتی است که زندگی صنعتی آن را به وجود آورده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص عمده تمرکز ان معاونت در فعالیت های خود گفت: عمده تمرکز فعالیت های معاونت محیط زیست انسانی به آلودگی هوا برمی گردد که ناشی از فعالیت های شهرنشینی است و به تبع آن می تواند ناشی از فعالیت صنعتی باشد.

وی افزود: در استان یزد صنایعی داریم که آلودگی های زیست محیطی آن ها عمدتا در محدوده هوا متمرکز است و تلاش ما بر این اساس است که با پایش های زیست محیطی،حفظ سلامت انسان ها که جزء وظایف ذاتی این سازمان است در اولویت باشد.

تجریشی در ادامه عنوان نمود: وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست نظارت بر حسن اجرای وظایف دستگاه های اجرایی است و دستگاه ها باید کمک کنند از طریق وضع استانداردهای زیست محیطی و ارائه راهکار های مناسب به حفظ محیط زیست کمک کنند.

وی مطرح کرد: لایحه خاک به مجلس ارائه شده است و منتظر ابلاغ آن هستیم و این موضوع کمک می کند منابع آلاینده خاک شناسایی و با خاطیان در این خصوص طبق قانون برخورد شود.

تجریشی تاکید کرد: مدیریت بحث پسماندها بر عهده کسی است که پسماند را تولید می کند و الان یکی از معضلات بزرگ ما عدم شناسایی مکان هایی است که بتواند این پسماندها، مخصوصا پسماندها ی صنعتی را قبول کند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص تعیین تکلیف سایت های پسماند گفت: در کشور فقط ۴ استان هستند که سایت های  آنها مشخص شده و مابقی استان ها تا پایان آذر ماه سال جاری تعیین تکلیف خواهند شد.

گفتنی است، نشست تخصصی معاونین محیط زیست انسانی سراسر کشور با حضور مدیران کل ستادی در حوزه انسانی و کلیه معاونت های محیط زیست انسانی سراسر کشور در اول و دوم آذر ماه سال جاری به میزبانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد در حال برگزاری است. لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات