روایت شهردار از یک بازدید

روایت شهردار از یک بازدید





علی اصغر کمالی زاده / صبح جمعه را به دل کوه های عظیمیه زدیم و با کوهنوردان هم قدم شدیم، تا رسیدن به قله ای که نامش "بیجی" است. در راه صحبت ها و نظرات ورزشکاران در مورد این منطقه را شنیدیم، شکایت هایی هم داشتند از نهادهای مختلف در عدم توجه کافی به این مکان بکر که می تواند به منطقه ای گردشگری تبدیل شود.


رییس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری، برنامه های درختکاری و توسعه فضای سبز در اطراف این منطقه را تشریح کرد، بخشی مسطح در نزدیکی قله که بسیاری از کوهنوردان در آنجا مشغول تناول صبحانه بودند مکان خوبی برای درختکاری و توسعه فضای سبز است، قرار بر این شد امکان سنجی های لازم در این خصوص انجام شود تا این کار را اجرایی سازیم.

پیشنهادی مطرح شد براس احداث مسیر دوچرخه سواری کوهستانی و برگزاری رویدادها و جشنواره هایی که می تواند صنعت گردشگری این منطقه را رونق دهد. این منطقه ظرفیت قابل توجهی در حوزه گردشگری را داراست، مضافا دسترسی مناسب از بزرگراه شمالی کرج آینده ی خوبی را برای بیجی ترسیم می کند.

استغاده از صفحات خورشیدی و تولید انرژی پاک برای مصارف توسعه ای این منطقه، پیشنهادی دیگر بود که می توان روی آن کار کرد. به منظور اخذ مجوزات لازم  و تسریع در عملیاتی شدن طرح ها در این منطقه، لازم است هیات امنایی متشکل از مقامات عالی استان و شهر تشکیل شود. این مورد را بار دیگر با مشئولان در میان گذاشته و پیگیری خواهم کرد.

منظره قله بیجی دیدنی است، پیشنهاد می کنم جمعه ای را برای رفتن به این منطقه اختصاص دهید. نوشیدن چای در قله ی این کوه لذتی دوچندان دارد؛ اگر که کنار کوهنوردان باشد و همراه با شنیدن صحبت هایی که برای ما ازا قند کنار چای هم شیرین تر بود.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرج

    منبع خبر

    شهرداری کرج

    شهرداری کرج

    شهرداری کرج یک شهرداری در شهر کرج می باشد

      نظرات