نگهداری و ارتقای کیفی فضای سبز موجود، اولویت نخست شهرداری است

شهردار کرمان:


نگهداری و ارتقای کیفی فضای سبز موجود، اولویت نخست شهرداری است



سرویس خبر: اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان
شهردار کرمان نگهداری و ارتقای کیفی فضای سبز موجود را اولویت نخست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری دانست.
سیدمهران عالم‌زاده، در نشستی که با حضور مهدی نیکویی، سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری، به‌منظور معرفی یدالله علیزاده، به‌عنوان سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان و تقدیر از ایمان سیف‌الهی، مدیرعامل سابق این سازمان برگزار شد، با بیان این‌که در زمینه‌ی توسعه‌ی فضای سبز شهر کرمان اقدامات مطلوبی شده است، گفت: نگهداری فضای سبز موجود، از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: حفظ و توسعه‌ی کیفی فضای سبز، اولویت نخست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری است و توسعه‌ی کمی فضای سبز، در اولویت دوم قرار دارد.
شهردار کرمان از تولید گل‌و‌گیاه در مجموعه‌ی تولید گل‌و‌گیاه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری، به‌عنوان اولویت دیگر این سازمان یاد کرد و با اشاره به بازدیدش از مجموعه‌ی تولید گل‌و‌گیاه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان گفت: اقدامات قابل توجهی در مجموعه‌ی تولید گل‌و‌گیاه انجام گرفته که باید هم‌چنان با جدیت ادامه یابد.
عالم‌زاده افزود: مجموعه‌ی تولید گل‌و‌گیاه شهرداری کرمان، علاوه بر تامین گل‌و‌گیاه مورد نیاز شهر کرمان، باید نسبت به فروش گل‌و‌گیاه به سایر شهرهای استان نیز اقدام کند.
وی بر ادامه‌ی اجرای کمربند سبز شهر کرمان هم تاکید کرد و گفت: علاوه بر حفظ و مراقبت از کمربند سبز موجود، باید ادامه‌ی کمربند سبز نیز اجرا شود که در این زمینه برخی از انجمن‌ها و تشکل‌ها جهت مشارکت برای توسعه‌ی کمربند سبز اعلام آمادگی کرده‌اند.
شهردار کرمان به ادغام سازمان پارک‌ها و فضای سبز با مدیریت سیما و منظر شهری (زیباسازی) هم اشاره کرد و گفت: فضای سبز باید به‌عنوان جزیی از فضای شهری دیده شود و رویکرد مدیرعامل جدید این سازمان باید بر این اساس باشد.
عالم‌زاده افزود: هم‌چنین باید یک مهندس معمار و شهرساز با رویکرد منظرشهری در شورای سازمان حضور داشته باشد تا این دیدگاه که فضای سبز جزیی از فضای شهری است، با جدیت دنبال شود.
شهردار کرمان در ادامه، ضمن تشکر از اقدامات ایمان سیف‌الهی، مدیرعامل پیشین سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان، برای یدالله علیزاده، سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری آرزوی موفقیت کرد.

تقدیر دکتر نیکویی از سیف‌الهی، مدیرعامل پیشین سازمان پارک‌ها و فضای سبز
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان نیز بر اولویت‌بندی فعالیت‌ها در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تاکید کرد.
مهدی نیکویی هم‌چنین با بیان این‌که آقای سیف‌الهی، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان، اقدامات مطلوبی در این سازمان انجام داده‌اند، ضمن تقدیر از وی گفت: امیدوارم آقای علیزاده نیز که فعالیت مطلوب و پیگیری قابل توجهی در کارها دارند، در اجرای برنامه‌های تعیین‌شده برای این سازمان موفق باشند.

افزایش سرانه‌ی فضای سبز از ۱۱ مترمربع به ۱۸ مترمربع
ایمان سیف‌الهی، سرپرست حوزه‌ی شهردار و امور شورای اسلامی شهر کرمان و مدیرعامل پیشین سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان نیز در این نشست نگهداری و توسعه‌ی فضای سبز در شهر کرمان را یکی از وظایف مهم شهرداری کرمان دانست و گفت: در سال ۹۰ که به‌عنوان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان انتخاب شدم، با توجه به وجود جنگل قائم(عج‌الله‌فرجه) و ضرورت نگهداری از این جنگل، ساختمان سازمان پارک‌ها و فضای سبز را به جنگل قائم(عج‌الله‌فرجه) انتقال دادم که موجب شد درختان جنگل قائم(عج‌الله‌فرجه) وضع مطلوب‌تری نسبت به قبل داشته باشند.
وی از توسعه‌ی مجموعه‌ی تولید گل‌و‌گیاه نیز به‌عنوان یکی از اقداماتش در سازمان پارک‌ها و فضای سبز نام برد و گفت: مجموعه‌ی تولید گل‌و‌گیاه، بخش مهمی از توانمندی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری محسوب می‌شود که طی این مدت تولید این مجموعه، سه برابر افزایش یافته است.
سیف‌الهی افزود: زمین‌های خزانه‌ی مجموعه‌ی تولید نیز پنج برابر افزایش پیدا کرده است.
وی هم‌چنین با اشاره به افزایش سرانه‌ی فضای سبز در شهر کرمان گفت: سرانه‌ی فضای سبز از ۱۱ مترمربع به ۱۸ مترمربع افزایش یافته است که با احتساب فضای سبز موجود در کوچه‌ها، این میزان به ۲۳ مترمربع می‌رسد.
مدیرعامل پیشین سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان افزود: افزایش چشم‌گیر فضای سبز شهر کرمان طی این مدت، مرهون تلاش تمام کارمندان و کارگران این سازمان است.

تلاش برای توسعه‌ی کمی و کیفی فضای سبز شهر کرمان
یدالله علیزاده، سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان نیز ضمن تشکر از حُسن اعتماد مهندس عالم‌زاده، شهردار کرمان و دکتر نیکویی، سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری، اظهار امیدواری کرد با حمایت شهردار کرمان و سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری و همکاری همکارانش در مجموعه‌ی فضای سبز شهرداری، بتواند قدم‌های مثبتی در جهت نگهداری و حفظ فضای سبز و هم‌چنین توسعه‌ی کمی و کیفی فضای سبز شهر کرمان بردارد.


محمدرضا احمدی

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۰۶.jpg

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات