شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در شهرستان رامشیر برگزار شد

شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در شهرستان رامشیر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران خوزستان کیامرث حاجی زاده عصر یکشنبه در نشست شورای هماهنگی استان در شهرستان رامشیر  با تبریک هفته وحدت، میلاد نبی اکرم (ص) و هفته بسیج اظهار داشت: هفته بسیج نماد ایثار و مردانگی بسیجیان دلاور در هشت سال دفاع مقدس است.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس بیان کرد:  خدمت به مردم تنها اقدامی است که میتواند ادامه دهنده راه شهدا باشد.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان خوزستان را استانی بلند آوازه خواند و گفت: کشور ایران بدون  خوزستان قادر به تنفس نیست و میتوان گفت  خوزستان به تنهایی یک کشور محسوب می شود و اگر خللی در خوزستان ایجاد شود در واقع آن خلل به کل کشور می رسد.

وی وجود مردم قانع، صبور و طرفداران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مهمترین سرمایه های این استان برشمرد و تصریح کرد: مردم خوزستان و به ویژه مردم شهرستان رامشیر سایسته خدمت هستند.

حاجی زاده ادامه داد: در جنگ تحمیلی مردان بزرگی از شهرستان رامشیر برخواستند و ایثار و فداکاری از خود نشان دادند.

وی گفت:  رامشیر چه در بخش تولید نفت و گاز و صنایع و چه در بخش تولید محصولات کشاورزی جزو شهرستان های تولید کننده کشور محسوب می شود.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: با توجه به ویژگی های خاص این شهرستان و با تاکیداتی که استاندار تلاشگر و خستگی ناپذیر خوزستان در خصوص این شهرستان داشته است و براساس سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت خدمتگذار شایسته است  اقدامات ویژه ای برای این شهرستان صورت پذیرد.

وی ادامه داد: اگر بنا است برای مسایلی در این شهرستان نشستی برگزار شود و مدیران استانی دور هم جمع شود چه بهتر که توسعه شهرستان و استان مد نظر باشد  نه برای  یک حادثه یا بحران.

حاجی زاده  تاکید کرد: اگر همه دستگاه های اجرایی در مراحل مقابله، آمادگی و بازسازی  خوب عمل کرده باشند  اما هنوز در مرحله پیشگیری به خوبی عمل نشده است و هنوز برخی مدیران استان نمی دانند که هزنیه کردن در پیشگیری سرمایه گذاری محسوب می شود.

وی گفت:  با توجه به این که خوزستان از مواهب طبیعی زیاد، مدل های آب و هوایی مختلف، گستره جغرافیایی متنوع  برخوردار است لذا بحران های بزرگی را نیز دارد که میطلبد مدیران این استان  بر پیشگیری تاکید و توجه بیشتر داشته باشند.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان یادآور شد: زیرساخت‌های خوزستان در شان و متناسب با وضعیت استان نیستند و کارهایی که تاکنون انجام شده مسکنی بوده است.

وی ادامه داد: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و جشن بزرگ انقلاب قرار داریم و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری ضرورت دارد همانطور که آنچه نظام جمهوری اسلامی برای مردم انجام داده را فریاد بزنیم در کنار آن نیز نسبت به کوتاهی ها عذرخواهی و اعلام جبران صورت گیرد.

حاجی زاده با اشاره به این که در سراسر استان خدمات نظام جمهوری اسلامی را شاهد هستیم گفت: در شهرستان رامشیر نیز  طرح های بزرگی اجرا شده است که از جمله آن‌ها می توانیم به سد تنظیمی شهدای رامشیر اشاره کنیم زیرا زمانی که این سد نبود با کمترین بارندگی تمامی  رامشیر تا امیدیه، شادگان و مشراگه زیرآب می‌رفت اما امروز دغدغه ما فقط  چند روستای اطراف آن هستند.

وی بیان کرد: خوزستان استان ثروتمندی است و مدیران لایقی را در خود جای داده است لذا ضرورت دارد دست به دست هم داده تا اقدامات شایسته ای در استان صورت گیرد و این موضوع را مد نظر قرار دهیم که همه چیز وابسته به اعتبار و پول نیست.

مصوبات این نشست به شرح زیر است:

مطالعات و امکان سنجی سد مخزنی یا انحرافی میدواوود توسط سازمان آب و برق استان آغاز گردد.

بنیاد مسکن استان از روز دوشنبه ترمیم سیل بندها را آغاز کند و ماشین الات مورد نیاز از سوی اداره کل راه و شهرسازی، شرکت نفت و گاز مارون، مدیر کل روستایی و جهاد نصر فراهم گردد.

با هماهنگی اداره کل مدیریت بحران و فرمانداری شهرستان رامشیر لایروبی کانال سیل بر  انجام شود.

مساله دیزل ژنراتور از سوی شرکت آب جنوب شرق و معاونت آبرسانی سازمان آب و برق  در دستور کار قرار گیرد.

کنترل ۱۰۰ هکتار از کانون ریزگرد شماره پنج عملیاتی شود.

با توجه به مشکل آب شرب شهر و روستاهای رامشیر آب بسته بندی  به تعداد کافی به منطقه ارسال و در میان مردم  توزیع گردد.

اداره کل راه و شهرسازی  استان و اداره کل حمل و نقل جاده ای نسبت به ترمیم جاده های شهری و پل‌ها از هم اکنون کار را آغاز کنند و علایم هشدار دهنده جاده ای نیز در محل های خطر نصب گردد.

اداره کل هواشناسی برای راه اندازی یک ایستگاه هواشناسی در شهرستان رامشیر اقدامات لازم را انجام دهد

یک دستگاه پمپ ۱۲ اینچ توسط  شرکت آب و فاضلاب استان ظرف ۲ هفته به شهرستان رامشیر تحویل دهد.ه

ترمیم سیل بندها قبل از شروع بارندگی بعدی انجام شود.

سازمان آب و برق استان با همکاری شهرداری رامشیر مشکل پارک ساحلی رامشیر را برطرف نماید.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات