استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها به ۱۰ میلیون لیتر کاهش پیدا کرده است

استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها به ۱۰ میلیون لیتر کاهش پیدا کرده است

مسعود زندی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان درباره میزان کاهش استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها گفت: استفاده از سوخت استاندارد در نیروگاه‌ها در دستور کار اصلی سازمان حفاظت محیط زیست است.

رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست در ادامه با بیان اینکه در استاندارد سازی سوخت نیروگاه‌ها موفقیت خوبی داشتیم اظهار کرد: در کلان شهر‌ها تاکید بر استفاده از سوخت گاز به جای مازوت بوده است. مشکل اصلی ما در استفاده از سوخت گاز در نیروگاه‌ها سه ماهه آخر سال است که مصرف گاز به علت ورود فصل سرد افزایش پیدا می‌کند و ممکن است بعضی نیروگاه‌ها به استفاده از مازوت روی آورند.

زندی در ادامه بیان کرد: نیروگاه‌های نزدیک کلان شهر‌ها نباید از سوخت مازوت استفاده کنند و اگر قرار شد برخی از مازوت استفاده نکنند باید دور از مراکز حساس و شهری و سکونت گاه‌ها باشد تا ضرر‌های آن کاهش پیدا کند.

رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در سال‌های گذشته تاکید کردیم که مصرف مازوت به حداقل برسد به گونه‌ای که در سال‌های گذشته مصرف سوخت نیروگاه‌ها از ۱۶۰ میلیون لیتر سوخت مصرفی ۹۰ میلون لیتر گاز بود و بقیه مازوت که در حال حاضر این رقم ارتقا پیدا کرده و در حال حاضر این رقم به حدود ۱۰ میلیون لیتر استفاده از مازوت رسیده است.

زندی در ادامه اظهار کرد: تهران در فصل سرد سال بیشترین مشکل را دارد و نیورگاه‌های اطراف شهر تهران همگی از سوخت گاز استفاده می‌کنند و تلاش کردیم که از سوخت مازوت استفاده نکنند، زیرا باعث تشدید آلودگی هوا می‌شود. استفاده از گاز در سوخت نیروگاه‌ها میزان آلودگی هوا را به حداقل ممکن می‌رساند. مصرف مازوت دارای بیشترین تاثیر در آلودگی و مصرف گاز بر اساس مطالعات انجام شده دارای کمترین تاثیر روی آلودگی شهری مخصوصا شهر تهران است. تلاش می‌کنیم در اطراف کلان شهر‌ها از مازوت استفاده نشود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات