دستغیب: مخالف تفکری هستیم که دنبال کسب درآمد از بلندمرتبه‌سازی در مرکز شهر است

دستغیب: مخالف تفکری هستیم که دنبال کسب درآمد از بلندمرتبه‌سازی در مرکز شهر است

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، «سیداحمدرضا دستغیب» با بیان این مطلب در جشن سی سالگی سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری شیراز گفت: رویکرد شورای اسلامی شهر شیراز جلوگیری از بلندمرتبه‌سازی در محورهای مرکزی شهر است‌ .

وی ادامه داد: بلندمرتبه‌سازی در مرکز شیراز حتی اگر در طرح تفصیلی شهر پیش بینی شده باشد، باید حذف شود .

دستغیب معتقد است محورهای مرکزی از جمله محور زندیه باید فرهنگی و مردم محور باقی بماند و متناسب با سیاست‌های مردم محور، به مراکزی با کاربریهای فرهنگی و گردشگری تبدیل شود .

دستغیب با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی ناشی از بلندمرتبه سازی در مرکز شهر قابل جبران نیست، اظهار کرد: تفکر درآمد زایی از محل ساخت مجتمع‌های تجاری در مرکز شهر، پاسخگوی مشکلات و نیازهای شهر در اینده نیست و با این نوع تفکر مخالفیم .

رییس شورای اسلامی شهر شیراز بااشاره به الگوهای موفق شهرهای توسعه یافته ابراز کرد: مردم باید از رفتن در خیابان لذت ببرند که این لذت در پیاده روی و گفت‌وگو با یکدیگر حاصل می شود نه در عبور پر سرعت خودروها !

وی اضافه کرد: اگر دربرنامه‌های توسعه شهری به جای انسان به ماشین و ‌خودرو توجه کنیم، دیگر مردم از شهر لذت نخواهند برد .

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت توجه به نیازه‍ای افراد ناتوان و کم توان در برنامه ریزی‌های شهر را یاد آور شد و گفت: شهر را باید به گونه‌ای بسازیم که ضعیف‌ترین افراد قادر به تردد در آن باشند .

وی با بیان اینکه شهر را باید برای کودکان، کهنسالان و معلولان بسازیم، خاطرنشان کرد: اگر شهری بسازیم که مادری با کالسکه کودکش به راحتی در آن تردد کرد و لذت برد و امنیت داشت، آن وقت موفق بوده ایم .

دستغیب از وضعیت برخی از پیاده‌روهای شیراز انتقاد کرد و گفت: برنامه‌ یکساله‌ای برای بازسازی و مرمت پیاده‌روهای شهر میخواهیم. پیاده روها قابل تردد نیستند .

وی ادامه داد: همیشه که نباید دنبال برنامه ‌های بلند مدت باشیم، بلکه باید برنامه‌های کوتاه مدت برای توسعه شهر هم داشته باشیم .

دستغیب با بیان اینکه ارزیابی از وضعیت فرهنگ شهروندی باید کمی باشد، ادامه داد: باید بدانیم چقدر توانسته‌ایم مردم را به تردد از خط عابر پیاده یا خودداری از ریختن زباله در سطح شهر ترغیب کنیم؟

وی ادامه داد: اگر از اول انقلاب سالی یک درصد فرهنگ شهروندی را با برنامه ریزی و مستندات ارتقا داده بودیم، الان ۴۰ درصد رشد داشتیم .

سیداحمدرضا دستغیب همچنین از تلاش‌های ۳۰ ساله مدیران و کارکنان سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری شیراز تجلیل کرد و  گفت: نیروی انسانی کارامد و توانمند یکی از عوامل مهم توسعه است .

وی وجود کارکنان متخصص و خوش فکر و خوش رای در شهرداری شیراز را از مزیت‌های مهم شهرداری شیراز برشمرد و گفت: شهردار شیراز به نیروهای کارشناس و متخصص در بدنه شهرداری توجه ویژه کند .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات