قرارگاه قائم، اماکن رفاهی در بلوار پیامبر اعظم احداث می کند

قرارگاه قائم، اماکن رفاهی در بلوار پیامبر اعظم احداث می کند

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم در این جلسه اظهار داشت: این قرارگاه که پیش از این پیمانکاری طرح تقاطع سه سطحه بلوار شهدای ۱۵ خرداد را برعهده داشته ،  شهرداری بدهی های معوقه ای دارد که به این صورت جبران خواهد شد.
محمود مسگری توضیح داد: در جلسه ای با حضور استاندار وقت، مقرر شد معوقه های این قرارگاه احصا و طرح مذکور نیز به شهرداری واگذار شود که خوشبختانه در این زمینه همکاری خوبی را نیز داشته است.
وی با بیان اینکه برای پرداخت این بدهی ، یکی از بلوک های بلوار پیامبر اعظم پیش بینی شده است، گفت: این بلوک به مساحت چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع و به مبلغ هر متر مربع ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال قیمت گذاری شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه قرارگاه نیز، آن را برای اجرای یک طرح اقامتی مذهبی به سازمان عقیدتی سیاسی ارتش واگذار کرده است، احداث این محل در نزدیکی مسجد جمکران کار مفیدی محسوب می شود.
در ادامه این جلسه، از سوی برخی اعضا ایرادهایی درخصوص بالا بودن قیمت این زمین مطرح شد، که زین العابدین قراچورلوی در این زمینه گفت: شهرداری در آن منطقه تملک های زیادی را باید انجام دهد و اگر این زمین را با قیمت مورد نظر واگذار کند، عملا قیمت واقعی زمین را به بقیه مالکان اعلام نموده و باید املاک را با قیمت بالایی خریداری کند.
مسکری در پاسخ به این مطلب بیان شده افزود: در آن نقطه هیچ زمین دیگری برای واگذاری وجود نداشت و قیمت آن نیز بر اساس یک کار کارشناسی دقیق، تعیین شده و این زمین با کاربری تجاری و گردشگری واگذار می شود.
یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم نیز با اذعان به اینکه فروش این زمین با قیمت مورد نظر ، زیاد نیست، افزود: در این بلوار حتی زمین به قیمت هر متر مربع ۸۹ میلیون ریال نیز معامله شده است.
محسن محرری افزود: از آنجا که زمین واگذار شده قرار است به یک مکان با کاربری آموزشی رفاهی تبدیل شود، وجود آن در مجاورت جمکران نقطه قوتی برای بلوار پیامبر اعظم به شمار می آید.
**شهرداری قم از واگذاری بلوک‌های بلوار پیامبر اعظم(ص) برای جبران بدهی‌ها خودداری کند
عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم با انتقاد از رویه شهرداری قم در واگذاری بلوک‌های بلوار پیامبر اعظم(ص) برای جبران بدهی پیمانکاران گفت: تاکنون ۱۰۰۰ میلیارد تومان در این بلوار هزینه شده و واگذاری آن برای جبران بدهی با فلسفه وجودی این بلوار مغایر است.
وی با اشاره به واگذاری بلوک‌های بلوار پیامبر اعظم(ص) به بدهکاران و پیمانکاران شهرداری افزود: واگذاری و اجرای این سیاست اقدامی اشتباه است، در بلوار پیامبر(ص) بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان بدهی کاری شکل‌گرفته که رقم بسیار قابل‌توجهی است.
عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم گفت: بدنه ایجادشده در بلوار پیامبر اعظم(ص) به کمک سرمایه‌گذار و پیمانکار برای سرمایه‌گذاری و توسعه این بلوار کاربردی در شهر قم بوده و امروز واگذاری بلوک‌های پیامبر اعظم(ص) به پیمانکاران برای جبران بدهی‌های موجود با فلسفه وجودی و  برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کاملاً مغایر است.
عضو شورای شهر قم عنوان کرد: با واگذاری بلوک‌های این بلوار به پیمانکاران معیار و اساس ایجابی بلوار پیامبر اعظم(ص) به‌هم‌ریخته خواهد شد، سیاست و هدف کلی در احداث این بلوار این بوده که بدنه بلوار در اختیار شهرداری باشد اما امروز رویه‌ای دیگری درباره این بلوار در دست اجرا است.
طلایی گفت: هدف اولیه درزمینهٔ این بلوار این بوده که با مشارکت سرمایه‌گذار باید مراکز فرهنگی، اقامتی و تجاری در بلوار حرم تا حرم شکل‌گرفته و مسافران و گردشگران از این طریق جذب مراکز موجود در آن شوند.
عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم ابراز کرد: برای تهیه طرح، نقشه و بدنه دو طرف بلوار حرم تا حرم هزینه‌های میلیاردی صرف شده است اما شهرداری در وضعیت فعلی هرروز یکی از بلوک‌های موجود در این بلوار را به‌عنوان جبران بدهی به یکی از بدهکاران و پیمانکاران مترو، اتوبوس‌رانی و واگذار می‌کند.
عضو شورای شهر قم گفت: با این سیاست به نظر می‌رسد شهرآرای قم سیاست و برنامه مشخصی برای سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم ندارد درحالی‌که این بلوار یکی از ظرفیت‌های مهم و اساسی سرمایه‌گذاری در شهر قم است، شهرداری نباید با واگذاری مستمر بلوک‌های این بلوار بافت شهری قم را دچار چالش و تغییر کند.
رئیس شورای شهر قم نیز ابراز کرد: راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و اجتماعی موجود در جامعه پیش گرفتن مدیریت جهادی است، داشتن رویکرد و تفکر بسیجی می‌تواند در برون‌رفت از مشکلات موجود در جامعه اثرگذار باشد.
عبدالله جلالی ادامه داد: بسیج دارای روحیه اصیل انقلابی و سرشار از باورهای عمیق دینی است،با پایبندی به باورهای دینی و تفکر بسیجی می‌توان انتظار جهش‌های قابل‌توجهی در مسائل و مشکلات موجود در کشور داشت.
همچنین حسن بختیاری نایب رئیس و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم موضوع بلاتکلیف بودن زمین های بلوار پیامبر اعظم را مورد توجه قرار داد و افزود: در حال حاضر زمین های موجود در محدوده این بلوار از نظر اسناد مالکیتی دارای مشکلاتی است که یکی از موانع مهم برای ساماندهی این محور نیز به شمار می آید.
بلوار پیامبر اعظم در زمینی به مساحت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع از حرم حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و تا مسجد مقدس جمکران ادامه می‌یابد. طراحی بلوار بر اساس یک مسیر کاملا مستقیم به طول هفت کیلومتر و عرض ۳۰۰ متر، در بر گیرنده خیابان‌های منشعب به بلوار پیامبر اعظم به صورت تقاطعات غیر همسطح می‌باشد.
** واگذاری زمین برای احداث مسجد با حفظ مالکیت شهرداری
اخذ مجوز واگذاری بخشی از یک پلاک ثبتی با کاربری مذهبی واقع در بلوار جمهوری از دیگر لوایح تصویب شده در این جلسه بود.
در ادامه حجت الاسلام سید محمد آتش زر گفت: این قطعه زمین ۹۰۰ متر مربعی دارای سه کاربری آموزشی، ورزشی و مذهبی بوده که در خصوص کاربری مذهبی آن در کمیسیون شهرسازی با وقف کردن و واگذاری آن به اداره کل اوقاف و امور خیریه مخالفت شد ولی مقرر گردید با حفظ مالکیت شهرداری به معتمدان محل واگذار شود.
اعضای شورا پس از بحث و بررسی پیرامون این لایحه با پیشنهاد شهرداری موافقت کردند و زمین با مالکیت این نهاد، به معتمدین محل برای احداث مسجد واگذار شد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری قم

    منبع خبر

    شهرداری قم

    شهرداری قم

    شهرداری قم یک شهرداری در شهر قم می باشد

      نظرات