حضور ناظران سازمان نظام مهندسی ساختمان در زمان اجرای بتن الزامی است

حضور ناظران سازمان نظام مهندسی ساختمان در زمان اجرای بتن الزامی است

دکتر سالاری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد که در همایش چالش های بتن آماده سخن می گفت با تاکید بر ضرورت حضور ناظران سازمان در مراحل بتن ریزی فونداسیون و ستون ها و سقف ساختمان گفت: این حق مالک و مجری است که در مرحله بتن ریزی به عنوان اساسی ترین مرحله احداث ساختمان از حضور ناظر و مشاوره و تذکرات وی بهره ببرد.

رئیس سازمان رقابتی شدن شدید بازار ساخت و ساز را مورد اشاره قرار داد و خواستار افزایش کیفیت بتن و بهبود اجرای آن با قیمت های مناسب شد.

وی با ذکر آماری از تاثیرپذیری حدود دویست رشته صنعتی و تولیدی از صنعت ساختمان گفت: ما باید برای کاهش هزینه ها و افزایش توانمندیها با یکدیگر به صورت شبکه ای عمل کنیم.

رئیس سازمان آمادگی این نهاد فنی-تخصصی را برای همکاری در فرهنگ سازی برای اصلاح دیدگاه های عمومی جهت رو آوردن به ساختمان های اسکلتی و دارای لیبل انرژی مطلوب اعلام کرد.

در این گردهمایی مهندس ماجدی مدیرکل استاندارد استان با اشاره به استاندارد بودن حدود ۸۵درصد تولیدات شن و ماسه و بتن استان یزد گفت: آنچه مشکل آفرین است مربوط به نحوه انتقال و اجرای بتن در محل کارگاه است.

وی در تشریح ویژگی های بتن توانمند از مقاومت اولیه و دوام درازمدت آن یاد کرد و از مجریان ساختمان خواست برای استفاده مطلوب از بتن و صحت عملیات اجرایی آن با مساعدت و هماهنگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ، از استاندارد و خدمات آزمایشگاهی بهره ببرند.  این همایش به میزبانی شرکت بنیاد بتن جنوبشرق در محل اداره کل استاندارد برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات