احیای هامون به همت محیط زیست و یاری معتمدین و بومیان منطقه سیستان

پورمردان در بازدید از هامون و هامون صابری که روز گذشته صورت گرفت گفت:

پیرو حضور ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سیستان و تاکید ایشان مبنی بر احیا مجدد تالاب هامون، طرح های عمرانی بازگشایی ورودی های آب تالاب هامون در هامون صابری، به پیمانکار تحویل شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: این بازدید که با همراهی پیمانکار جدید طرح های عمرانی تالاب و جمعی از بزرگان، معتمدین و بزرگان  منطقه سیستان جهت واگذاری مسیرهای ورودی آب به تالاب هامون و به منظور لایروبی نهرها صورت گرفت؛ با اولویت بندی آنها و با در نظر گرفتن اصول فنی و مشاوره مردمی به پیمانکار تحویل شد.

وی ادامه داد: تحویل نهرها و آبراهه ها برای بازگشایی و لایروبی به پیمانکار با حضور و اعلام نظر کارشناسان محیط زیست، معتمدین، ریش سفیدان و مردم محلی انجام شد.

پورمردان خاطرنشان کرد: اولویت ها در طرح مذکور، لایروبی انهاری ا س ت که در سالیان گذشته آب رودخانه هیرمند را به تالاب هدایت میکردند که اکنون براثر گل و لای و حرکت شنهای روان مسدود شده اند. لازم بذکر است که نهر ادیمی از شاخه لورگ باغ و رونگ هایی دومکه، هامونک و نه طایفه که به تالاب هامون آبرسانی می کنند در اولویت لایروبی و بازگشایی مجدد امسال می باشند.

رونگ در زبان محلی به نهرهایی گفته می شود که آبشان به دریاچه هامون می ریزد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات