آموزش زیست محیطی برای ۲ هزار و ۸۱۲ دهیار و اعضای شورا در همدان

آموزش زیست محیطی برای ۲ هزار و ۸۱۲ دهیار و اعضای شورا در همدان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان سید عادل عربی در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی محیط زیست و شورا در شهرستان رزن با بیان این خبر افزود: استفاده بهینه از پایگاه مردمی و توان برنامه ریزی و نظارتی شوراها در تحقق هرچه بهتر اصل پنجاهم قانون اساسی که حفاظت از محیط زیست را وظیفه ای عمومی تلقی نموده است، از اهداف این دوره آموزشی است.

عربی ادامه داد: این دوره به مدت دو هفته در سراسر استان همدان با همکاری جهاد دانشگاهی همدان به منظور اعضای شوراهای اسلامی استان برگزار می شود.

وی اظهار کرد: درگیر نمودن و جلب مشارکت شرکت کنندگان در این دوره ها از طریق تعریف پروژه های آموزشی در جریان اجرای دوره در دستور کار مدرسان قرار گرفته است.

وی گفت: ۱۷ نفر از کارشناسان و روسای ادارات حفاظت محیط زیست استان همدان تدریس مباحث آموزشی این دوره را بر عهده دارند.

سید رضا سلامتی فرماندار رزن نیز بیان کرد: مسئله پسماندهای روستایی، پسماند کشت های زیرپلاستیکی و نخاله های ساختمانی از معضلات زیست محیطی شهرستان رزن است که رفع این معضل نیاز به مشارکت فعالانه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا دارد.

در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی ، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان و رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان و جمعی از دهیاران شهرستان رزن نیز حضور داشتند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات