پس از سالها انتظار شهروندان پروانه ساخت اراضی موصوف به موسوی توسط شهرداری بیرجند صادر می شود

پس از سالها انتظار شهروندان پروانه ساخت اراضی موصوف به موسوی توسط شهرداری بیرجند صادر می شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند گفت: پس از سالها انتظار شهروندان، ظرف هفته آینده جهت پلاک ۲۴۶ موصوف به اراضی موسوی در شهرداری بیرجند، پروانه ساخت صادر می شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات ‌و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ دکتر حمید فخیم زاده روز گذشته در محل بازدید از این اراضی اظهار داشت: طرح تفکیکی پلاک ۲۴۶ که در سال ۸۹ تهیه شده و به دلیل مشکلات متعدد، قابلیت اجرایی نداشته اوایل سال جاری توسط حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند اصلاح شد و برای طی مراحل تصویب به کمیسیون ماده ۵ ارسال گردید.

وی افزود: در طرح تفکیکی ۲۴۶ با مساحت ۳۰ هکتار که (۵/۱۴) ۱۴ و نیم هکتار آن مسکونی می باشد ۸۸۸ قطعه وجود دارد.

وی با اشاره به مشکلات طرح فوق اضافه کرد: تعدادی از قطعات این طرح در هنگام پیاده سازی ، روی جداول و جوبه های بلوار شهید فایده قرار می گرفت ، از سوی دیگر در مرز پلاک های ۲۴۵ و ۲۴۶ مغایرت وجود داشت و همچنین در ۱۷۲ قطعه ای که در حال انتقال از بنیاد مستضعفان به اشخاص بود مساحت قطعات در طرح تفکیکی با مساحت قطعه واگذار شده مغایرت داشت.

وی عنوان کرد: برای حل مشکلات موجود در طرح تهیه شده، اقدامات متعددی از سوی شهرداری بیرجند انجام شد که از جمله آنها می توانیم به برگزاری جلسه هایی با نمایندگان مقام قضایی، بنیاد مستضعفان، ثبت اسناد و املاک و مالکین اشاره کرد که تکلیف ۱۷۲ قطعه واگذار شده از سوی بنیاد مشخص شد و تصمیم گرفتیم پاسخ استعلام محضر را برای این قطعات صادر نماییم و در مراجعات بعدی اشخاص به شهرداری، بر اساس طرح تفکیکی موجود، اسناد را اصلاح نماییم.

پس از ۴ ماه طرح اصلاح پلاک ۲۴۶ موصوف به اراضی موسوی آماده شد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند اذعان داشت: پس از انجام نقشه برداری از طرح، اصلاحیه این اراضی پس از ۴ ماه کار شبانه روزی با درنظر گرفتن اسناد، زیرساخت های ایجاد شده، پروانه ها، پایانکارهای صادره و وضع موجود آماده شد.

به گفته فخیم زاده، برای اصلاح طرح تفکیکی پلاک ۲۴۶، قسمتی از پلاک ۲۴۵ طرح تفصیلی به مساحت ۸ هکتار نیز بر اساس وضع موجود اصلاح گردیده است تا با کمترین تخریب در املاک و مستحدثات ساخته شده بتوان طرح تفصیلی را اجرایی نمود.

وی خاطر نشان کرد: پس از طی مراحل اصلاحی، طرح به کمیته فنی کمیسیون ماده ۵ ارائه شد و پس از برگزاری جلسات متعدد تصویب شد.

وی ابراز امیدواری کرد: شهروندان پس از آماده سازی معابر و ابلاغ طرح توسط استانداری به شهرداری بیرجند، در هفته آینده می توانند پروانه دریافت و شروع به ساخت و ساز نمایند.

فخیم زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر آماده سازی معابر، شیب بندی و ... در این اراضی در حال انجام می باشد ادامه داد: از همکاری مقام قضایی، اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان و اداره کل ثبت اسناد و املاک که همکاری موثر و بسزایی در به ثمر رسیدن این طرح و حل مشکل شهروندان داشتند تشکر می گردد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات