تولید روزانه ۶۵ تن کود کمپوست در مشهد

تولید روزانه ۶۵ تن کود کمپوست در مشهد

تولید روزانه ۶۵ تن کود کمپوست در مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: از مجموع ۲۲۰۰ تن زباله تولیدی به صورت روزانه در سطح شهر مشهد، ۶۵۰ تن جهت تولید کود کمپوست راهی کارخانه کود آلی می شود .
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، ابوالفضل کریمیان در بازدید از کارخانه کود کمپوست به ظرفیت‌های تولید کود آلی از زباله اشاره کرد و افزود: کارخانه تولید کمپوست سال ۱۳۷۵ در مشهد به بهره‌برداری رسید تا با تبدیل پسماند تر به کود، از آسیب رسیدن به محیط زیست جلوگیری شود.
وی افزود: در این کارخانه، موادآلی موجود در زباله به روش تخمیر هوازی طی یک دوره ۷۰ روزه به کمپوست تبدیل می‌شود و محصول تولیدی می‌تواند در اراضی کشاورزی و فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد بیان کرد: کارخانه کمپوست مشهد نخستین مجموعه‌ای در کشور بود که ضمن مشارکت در فرآیند تدوین استاندارد تولید این نوع کود، موفق به دریافت استاندارد ملی کمپوست شد.
وی با بیان اینکه تحقیقات انجام گرفته، کیفیت کود تولیدی در کارخانه کمپوست مشهد را تایید می‌کند، افزود: کود تولیدی در این کارخانه از نظر اندازه حداکثر ۶ میلیمتر است که براساس دسته‌بندی ملی آنالیز شیمیایی کمپوست و کودهای آلی، از نظر مرغوبیت در دسته الف قرار می‌گیرد.
کریمیان با اشاره به اینکه ایران دارای اقلیم نیمه خشک و خشک است، اظهار کرد: اراضی کشاورزی در خراسان رضوی به دلیل کمبود رطوبت و وجود روان آبها، از نظر مواد غذایی فقیر بوده و به انواع کودها جهت کشاورزی نیاز دارند.
وی گفت: این ظرفیت وجود دارد که خط تولید کود کمپوست در مشهد توسعه پیدا کند اما لازمه تحقق این مهم، استقبال کشاورزان از کود تولیدی و ایجاد بازار فروش است که امیدواریم جهادکشاورزی در این رابطه نقش خود را ایفا کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات