انسان مدرن مطالبه گر حق است

انسان مدرن مطالبه گر حق است

انسان مدرن مطالبه گر حق است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، محمد هادی مهدی نیا در همایش "حقوق شهر نشینی، پنجره ای به شهر انسانی"که به همت شورای شهر مشهد برگزار شد، به تفاوت دوران پیشا مدرن و مدرن اشاره و اظهارکرد: امروز محل اتصال و پل ارتباطی بین دوره گذشته و دوره حال است.

وی ادامه داد: از نظر کارشناسان مسائل سیاسی و اجتماعی از زمانی که انسان تکلیف مدار به انسان حق مدار تبدیل شد و پارادایم حق مداری قوت غالب فکری بشر شد انسان متمدن ظهور کرد.

مهدی نیا افزود: در گذشته انسان ها ابتدا به دنبال پیدا کردن خود و یافتن تکالیف خویش بودند ولی انسان امروز در ابتدا حق تعیین سرنوشت خود را طلب میکند.

وی با اشاره به حقوق و قانون مداری در جوامع غربی بیان کرد:حقوق و حق مداری باعث عبور از مرز های اخلاقی شده تا آنجا که حجم زیاد حقوق در خانواده باعث کوچک شدن دایره اخلاق در این اجتماع کوچک شده است.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص اقتصاد شهر ها در ایران افزود:تا قبل از سال ۶۲ اقتصاد شهر با رانت نفتی بود و بعد از آن به سمت رانت شهری میل پیدا کرده است.

وی تصریح کرد:رانت شهری تفاوت بین حقوق عامه و حقوق خاصه بوده و اقتصاد شهری تامین نمیشود مگر اینکه از این تفاوت استفاده کند.

مهدی نیا اضافه کرد: متخصصان در این حوزه از دادن راه های کوتاه مدت عاجز هستند و سعی بر دادن راهکارهایی میکنند که حداقل رانت شهری به صورت عادلانه توزیع شود

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات