بررسی و جمع‌بندی سامان‌دهی سگ‌های بدون صاحب در نخستین جلسه کمیسیون خدمات شهری


در بازدید از پناهگاه سگ‌های بدون صاحب تاکید شد؛


بررسی و جمع‌بندی سامان‌دهی سگ‌های بدون صاحب در نخستین جلسه کمیسیون خدمات شهری


سرویس خبر: مدیریت  ارتباطات و بین‌الملل شهرداری کرمان

صبح امروز، شهردار کرمان به همراه برخی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیرکل دامپزشکی استان کرمان، از پناهگاه سگ‌های بدون صاحب بازدید کردند.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرمان، در حاشیه این بازدید گفت: در بازدید امروز مقرر شد در نخستین جلسه کمیسیون خدمات شهری با حضور نماینده‌های سازمان مردم‌نهادی که در رابطه با نگهداری سگ‌های بدون صاحب فعالیت دارد، نماینده شهرداری و نماینده دامپزشکی، موضوع سامان‌دهی سگ‌های بدون صاحب بررسی و جمع‌بندی شود.
علی خدادادی افزود: موضوعی که در بازدید از پناهگاه سگ‌های بدون صاحب مطرح شد، واگذاری صفر تا صد کار سامان‌دهی این سگ‌ها به همین سازمان مردم‌نهاد بود که این موضوع نیاز به بررسی بیشتر دارد.
وی در خصوص معضلاتی که سگ‌های بدون صاحب در شهر کرمان برای شهروندان ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد: برای سامان‌دهی سگ‌های بدون صاحب، درنهایت براساس نظر کارشناسان و استانداردهایی که اداره‌کل دامپزشکی اعلام می‌کند، عمل خواهیم کرد.
رییس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر کرمان نیز در حاشیه این بازدید گفت: در زمینه سامان‌دهی سگ‌های بدون صاحب، قطعاً صلاح جامعه انسانی اولویت دارد.
ماه‌بانو معصوم‌زاده با بیان این‌که مساله‌ای که وجود دارد، خروج سگ‌ها از سکونت‌گاه‌های انسانی است، گفت: حرکت‌های سگ‌ها جمعی است، تعداد سگ‌ها در شهر زیاد شده، و ترس و اضطرابی که سگ‌ها در جمعیت انسانی ایجاد می‌کند، دلایلی است که ضرورت سامان‌دهی و خروج سگ‌های بدون صاحب از سکونت‌گاه‌های انسانی را بیشتر می‌کند.
وی افزود: البته این موضوع، صورت‌مساله ماست، اما برای حل مساله، باید ببینیم قانون چه می‌گوید که طبق قانون، ایجاد محل نگهداری و جمع‌آوری سگ‌ها از سطح شهر، به‌عهده شهرداری است، عقیم‌سازی، پاک‌سازی و گندزدایی، باید توسط دامپزشکی انجام شود و غذارسانی و تیمار هم، توسط سازمان‌های مردم‌نهاد انجام می‌شود.
رییس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به بازدید از محل نگهداری سگ‌های بدون صاحب گفت: مقرر شد تمام موارد قانونی را روی میز بگذاریم، از تجربیات شهرهای موفق مثل یزد و زرند هم استفاده کنیم، و درنهایت به جمع‌بندی برسیم که چه کاری درست است و آیا این سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند حدود ۱۷ هزار قلاده سگ را که معضلاتی برای شهروندان ایجاد کرده‌اند، از جمعیت انسانی جدا کرده و آن‌ها را به خوبی نگهداری کنند و آیا قانون هم همین را می‌گوید؟
معصوم‌زاده تاکید کرد: اما به هر حال باید به هدف جداشدن سگ‌ها از جوامع انسانی برسیم.
وی با اشاره به مشکلاتی که سگ‌های بدون صاحب در شهر کرمان برای مردم ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد: نمی‌خواهیم خلاف قانون عمل کنیم، اما براساس قانون، در نظر گرفتن صلاح شهروندان در اولویت قرار دارد.
رییس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر کرمان افزود: قطعاً جوامع انسانی را در نظر می‌گیریم و بر این اساس به هر جمع‌بندی که برسیم، با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد اجرا می‌کنیم.


محمدرضا احمدی

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۰۱۸.jpg

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات