گزارش یک روزه سفر دکتر ایزدی به استان آذربایجان شرقی

گزارش یک روزه سفر دکتر ایزدی به استان آذربایجان شرقی

دکتر محمد ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و هیات همراه ایشان به منظور بازدید از چند پروژه مهم استان وارد تبریز شد و با مهندس رحمتی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی و معاون هماهنگی امور عمرانی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که با حضور مهندس سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی و دکتر عزتی معاون شهردار تبریز و مهندس خرمی معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی صورت گرفت در مورد پروژ های مهم در حال اجرای استان بحث و بررسی به عمل آمده و سپس با حضور کارشناسان حوزه شهرسازی و معماری در خصوص طرح جامع مصوب شهر تبریز تشکیل جلسه دادند.

مهندس رحمتی سرپرست استانداری و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ضمن تشکر از حضور دکتر ایزدی در استان وجود ایشان را در تبریز مایه خیر و برکت دانسته و گفت تبریز هم برای خود موارد خاص خود را دارد و به امید خدا با تدبیر و همکاری معاونت شهرسازی و معماری از مشکلات استان کاسته شود و امیدوار شد اگر بتوانیم در این اوضاع و در کنار برنامه ریزی شورای عالی شهرسازی که بحث طرح های جامع و تفصیلی آن پیگیری می شود بتوانیم اقتصاد شهری به صورت قوی تری داشته باشیم.

دکتر ایزدی نیز ضمن تشکر از اعضای جلسه در خصوص طرح جامع مصوب شهری تبریز توضیحات لازم را ارائه نموده و عمده مشکلات شهری درگیر با ادارات را نبود قانون لازم برای ساخت و ساز شهری دانست که موجب بروز مشکلات برای مردم و همچنین ادارات مرتبط همچون راه و شهرسازی، شهرداری و دادگستری می شود فلذا ما باید تلاش کنیم تا همواره یک قدم از مردم جلوتر باشیم چرا که مردم دوست دارند کاری را انجام می دهند دولت هم تسهیلاتی را برای ایشان فراهم آورد.

در این جلسه که بررسی نقشه های طرح جامع مصوب شهر تبریز مورد کارشناسی قرار گرفته با توضیحات نمایندگان شهرداری تبریز و کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی در جهت بهتر شدن این طرح جامع مواردی نیز به تصویب رساندند که از جمله آنها میتوان اشاره کرد که مقرر شد حریم طرح جامع مصوب باسمنج از طرف شورای عالی شهرسازی برای اجرا ابلاغ گردد.

در ادامه سفر دکتر ایزدی به شهر تبریز از پروژه خدماتی تفریحی و تجاری آیسان نیز بازدید به عمل آمده و تشکیل جلسه دادند.

پروژه آیسان تبریز با مساحت ۵۳۸۰۰۰۰ متر مربع می باشد که با حمایت بانک شهر و نظارت شهرداری تبریز در حال اجراست این پروژه شامل ۱۱ طبقه و افزایش دو نیم طبقه و دو برج ۴۰ طبقه در کنار این مجموعه و با اسکلت فلزی می باشد که دارای کاربری های فرهنگی، تجاری، تفریحی و اداری می باشد.

بازدید از پروژ های مهم شهر جدید سهند از جمله فاز چهار این شهر و اتوبان در حال ساخت تبریز سهند نیز از جمله برنامه های مهم این سفر یک روزه به شمار می رود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات