آغوش مدیریت شهری مشهد به روی سرمایه‌گذاران باز است

آغوش مدیریت شهری مشهد به روی سرمایه‌گذاران باز است

آغوش مدیریت شهری مشهد به روی سرمایه‌گذاران باز است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، ظهر امروز نشست جمعی از اعضای شورای شهر مشهد و شهردار منتخب با برخی از سفرا و فعالان اقتصادی خارجی برگزار شد.

محمدهادی مهدی‌نیا، رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد در این نشست ضمن تقدیر از معاونت اقتصادی شهرداری که پیوسته درصدد ایجاد بسترهای گفتگو برای سرمایه‌گذاری و بویژه سرمایه‌گذاری خارجی در مشهد بوده است، اظهارکرد: مشهد از ظرفیت های ویژ‌ه‌ای برخوردار است که شاخص‌ترین ویژگی آن که منحصر به فرد بوده، بارگاه منور رضوی است.

وی افزود: وجود حرم مطهر امام‌رضا(ع) سبب شده تا این شهر سالیانه میزبان بیش از ۲ میلیون گردشگر مذهبی خارجی و همچنین ۲۵ میلیون زائر و گردشگر داخلی باشد.

مهدی‌نیا در ادامه صحبت های خود به شعارهای شورای پنجم شهر مشهد که در دوره انتخابات سال گذشته مطرح شد، اشاره کرد و در این خصوص تصریح کرد: یکی از این شعارها، رونق اقتصادی از طریق سرمایه‌گذاری و آشتی سرمایه‌گذاران به مشهد بوده است.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد گفت: بدون شک یکی از عواملی که سبب شد شهروندان مشهدی به طول کامل لیست امید را برای تصدی اداره شهر انتخاب نمایند همین موضوع توجه به سرمایه‌گذاری در شهر بوده است.

مهدی‌نیا با بیان اینکه کمیسیون سرمایه‌گذاری و اقتصادی شورای پنجم شهر مشهد پس از استقرار، شناسایی حوزه های سرمایه‌گذاری را در دستورکار خود قرار داد، تصریح کرد: در این خصوص، حوزه هایی همچون فناوری اطلاعات و اوقات فراغت در چارچوب شرایط فرهنگی شهر مشهد مورد توجه قرار گرفت و پیرو همین رویکرد، شعار شهر هوشمند نیز مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون سرمایه‌گذاری و اقتصادی شورای شهر مشهد متشکل از فعالان اقتصادی شهر است که در راس آن فردی با نگاه مشارکت اقتصادی و با سابقه تصدی سمت شهردار مشهد به مردم این شهر و زائران بارگاه منور رضوی خدمت می‌کند.

مهدی‌نیا در ادامه صحبت های خود به اولویت نخست کمیسیون سرمایه‌گذاری و اقتصادی شورای شهر مشهد اشاره کرد و گفت: در گام نخست سعی کردیم مشکلات و موانع پروژه های کلانی که سرمایه‌های هنگفت مردمی در آنها بلاتکلیف مانده را از سر راه برداریم و لذا امروز شاهد گره‌گشایی از بسیاری پروژه در سطح شهر مشهد و ازسرگیری عملیات عمرانی آنها هستیم.

وی با اعلام آمادگی مدیریت شهری مشهد برای جذب سرمایه‌گذاری و بویژه سرمایه‌گذاری خارجی، اظهارکرد: در این موضوع، اولویت خاصی برای سرمایه‌گذاری توسط کشورهای همسایه و مسلمان درنظر گرفته‌ایم و بواسطه یک تیم حرفه‌ای که در مجموعه مدیریت شهری اعم از شورای شهر و شهرداری مستقر شده، حضور ایشان را تسهیل می‌کنیم.

مهدی‌نیا در پایان اظهار امیدواری کرد تا چنین نشست هایی، آغاز گسترش تعاملات و سرمایه‌گذاری های خارجی در شهر مشهد باشد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات