نشست نمایندگان «ان جی او»های ۱۱ استان با قائم مقام شهردار گرگان

نشست نمایندگان «ان جی او»های ۱۱ استان با قائم مقام شهردار گرگان

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان، محسن کریمی ظهر امروز در دیدار نمایندگان انجمن‌های مردم نهاد ۱۱ استان کشور که به مناسبت جشنواره پاییز هزار رنگ گرگان برگزار شد، اظهار کرد: به طور قطع مشارکت مردم در مدیریت شهری امری مهم و اساسی است.

وی ادامه داد: گرگان تنها شهری با رنگین کمان اقوام و تنوع زیست محیطی است که سعی شده با اجرای برنامه‌های مختلف از این ظرفیت موجود بهترین استفاده را داشت و این تنوع را بهتر معرفی کرد.

قائم مقام شهردار گرگان با اشاره به رایزنی‌های انجام شده در راستای عقد خواهرخواندگی با شهرهای کشورهای پیشرفته، تصریح کرد: روزهای آینده با دعوت طرف چینی، شهردار گرگان برای مذاکرات عقد خواهرخواندگی با گوانجو چین به این کشور سفر خواهد کرد.

وی در خصوص مشارکت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌‌های مختلف، گفت: ۸۰ درصد برنامه‌های سازمان فرهنگی و ورزشی با مشارکت «ان جی او»ها و خانه‌های فرهنگ انجام می‌شود و شهرداری گرگان معتقد است با مشارکت مردم می‌توان سریعتر به اهداف مورد نظر رسید.

نشست نمایندگان «ان جی او»های ۱۱ استان با قائم مقام شهردار گرگان

نشست نمایندگان «ان جی او»های ۱۱ استان با قائم مقام شهردار گرگان

قائم مقام شهردار گرگان در خصوص دغدغه انجمن‌های مردم نهاد در حوزه جمع‌آوری زباله، تصریح کرد: در حوزه جمع‌آوری زباله امسال با پیشنهاد «ان جی او ها» و با مدیریت سازمان فرهنگی و ورزشی زباله‌ها در ایام خاص مثل محرم توسط مردم به ویژه کودکان جمع‌آوری شد تا ضمن فرهنگ‌سازی بهتر برای شهروندان و کودکان از سنین پایین، مردم را بهتر در حوزه‌های مدیریت شهری شریک کرده تا یک تعامل دو طرفه در حوزه‌های مختلف شکل گیرد.

کریمی تاکید کرد: تبدیل تپه نخاله و زباله‌های شهر گرگان به پارک یکی از اقدامات خوبی بوده که با دستور ویژه استاندار گلستان اجرا شد و خوشبختانه تپه‌ای که سال‌ها زباله در آن رها می‌شد به بوستان تبدیل شده است.

وی گفت: ماهیانه در شهر گرگان حدود دو میلیارد تومان هزینه جمع‌آوری، حمل و دفع زباله می‌شود و اگر فرهنگ تولید زباله تغییر کند به طور قطع این هزینه‌ها کمتر خواهد شد و توان مالی شهرداری در بخش‌های دیگر استفاده خواهد شد.

کریمی با اشاره به ظرفیت بالای بافت تاریخی گرگان، گفت: احیا بافت تاریخی امسال با تلاش شهرداری گرگان در حال انجام است انشاالله با تعامل بیشتر شهرداری گرگان و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرساله اقدامات بسیار خوبی در راستای احیا بافت تاریخی انجام خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری گرگان

    منبع خبر

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان یک سازمان دولتی و شهرداری در شهر گرگان می باشد

      نظرات