برگزاری سومین همایش شهرداران استان مرکزی در ساوه

برگزاری سومین همایش شهرداران استان مرکزی در ساوه

به گزارش اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری اراک، سومین همایش شهرداران استان مرکزی ، با حضور آقازاده استاندار مرکزی، معاونین و مدیران استانداری، مهندس شالی بگ سرپرست شهرداری اراک و شهرداران سایر شهرهای استان ،با هدف بررسی مسایل مدیریت شهری و تعامل و هفکری جهت حل مسایل موجود، به میزبانی شهرداری ساوه در محل سالن اجتماعات این شهرداری برگزار گردید.
در این همایش استاندار مرکزی با بیان اینکه شرایط اقتصادی برای شهرداری ها سخت و پرمشقت است و کار کردن را دشوار کرده است، افزود: شهرداری ها سر و قلب لشگر اقتصاد مقاومتی بوده و بخش مهمی از لشگر جنگ اقتصادی هستند .
آقازاده اظهار کرد: با توجه به اینکه مجموعه های مدیریت شهری در کنار تامین بودجه مالی به دنبال کارهای عمرانی هستند، تعامل شهرداران با شوراهای اسلامی بسیار در موفقیت آنان کمک خواهد کرد.
وی با بیان اینکه شهرداران در چنین شرایط دشواری تلاش مضاعف می‌کنند و باید حمایت شوند، افزود: تعاملی که شهرداران با شوراها و فرمانداران و دستگاه های اجرایی برقرار می کنند موجب تحقق اهداف آنان خواهد شد و در مقابل، درک متقابل دستگاه‌های اجرایی و شهرداری یک نیاز واقعی است.
آقازاده با بیان اینکه دستگاه های خدمات رسان استان مرکزی هزار میلیارد تومان از مردم و سایر دستگاه‌ها مطالبه دارند، گفت: جزیره ای عمل کردن در شرایط فعلی کشور نتیجه بخش نیست. باید حمایت لازم به صورت عادلانه و نسبی در تعامل بین بخشی صورت گیرد. همه در زیر چتر نظام و دولت هستیم و باید برای توسعه کشور تلاش کنیم.
وی گفت: تغییر نگاه و تعاملی کار کردن مجموعه مدیریت شهری با دستگاه های دولتی براساس درک متقابل، یک اصل برای برون رفت از مشکلات و موانع پیش روست. شهرداری ها در زمره سازمان هایی هستند که دستگاه‌های خدمات رسان باید مراعات حال آنها را بکنند.
وی گفت: بالغ بر ۷۰ درصد مردم در محدوده خدمات شهری زندگی می کنند و نیاز است تا طرح های مردم محور در شهرها اجرا شود تا موجب ارتقای رضایتمندی در زندگی شهرنشینی شود.
آقازاده با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام اولویت اول و خط قرمز شهرداری های استان باشند، اظهار کرد: سرمایه هایی که سال ها در پروژه های نیمه تمام زندانی شده اند را آزاد کنید.
وی بر پاکدست و جسور بودن شهردار تاکید کرد و گفت: شهرداران باید جسارت کارهای بزرگ را داشته باشند و از ضوابط عدول نکنند و در عین حال دستگاه های نظارتی هم چنین شرایطی را درک می کنند.
مهدی زندیه وکیلی در همایش شهرداران استان ، اظهار داشت: تعرفه و عوارض شهرداری تا پایان دی ماه مصوب و در بهمن ماه منتشر شود چراکه طولانی شدن آن به صلاح نیست.
وی با بیان اینکه طرح بازآفرینی امید از دستور کارهای مهم است و شهرداران در این خصوص تحرک بیشتری داشته باشند، گفت: این طرح از شعارهای محوری دولت است و شهرداری ها با پیگیری لازم از منابع مالی مطلوب این طرح بهره مند شوند.
وی با تاکید بر اینکه اگر برنامه و پروژه شاخصی تعریف نشود امکان جذب منابع مالی در این طرح وجود ندارد گفت: در ستاد بازآفرینی فرمانداران به عنوان روسای ستاد هر شهرستان و شهرداران به عنوان دبیر باید گزارش اقدامات را ارائه دهند.
زندیه وکیلی افزود: ستاد سرمایه گذاری شهری را عمدتا شهرداری ها تشکیل داده اند و باید از این ظرفیت قانونی و‌ مصوبات آن نهایت بهره برداری را انجام دهند.
زندیه وکیلی با بیان اینکه علت وقوع تصادفات درون شهری عمدتا عابرین پیاده و موتورسواران هستند، اظهار کرد: شهرداری ها با رفع نقاط حادثه خیز، نصب پل هوایی و ایمن سازی معابر برای کاهش آمار تصادفات برنامه ریزی کنند.
وی بر لزوم تشکیل کمیسیون های تخصصی که خروجی های مثبتی داشته باشند نیز تاکید کرد و گفت: جلسات شهرداران نیز به عنوان یک جلسه آموزشی برای توانمند تر شدن این مجموعه، بصورت مستمر برگزار شود.
برخورداری از پیوست های فرهنگی و اقتصادی در طرح های مدیریت شهری؛ افزایش اعتبارات دولتی برای شهرهای کوچک، تسهیل در روند اجرایی پروژه های سرمایه گذاری، ارایه مشوق های قانونی برای کوتاهتر شدن مسیر سرمایه گذاری، مشکلاتی که شهرداری ها در وصول مطالبات دارند، از جمله مواردی بود که شهرداران ساوه، زاویه و شازند در این همایش مطرح کردند .
گفتنی است شهرداران در ادامه همایش از عمارت(قلعه) تاریخی عبدل آباد ساوه به عنوان یک اثر تاریخی بازسازی شده توسط خانواده امیر حسینی بازدید کردند. :
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات