بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از محورهای مواصلاتی شمال استان آذربایجان غربی

بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از محورهای مواصلاتی شمال استان آذربایجان غربی

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، حسن نیا با حضور در راهدارخانه قوشچی ارومیه و دیدار با راهداران این راهدارخانه بر ضرورت آمادگی کامل راهداران برای اجرای طرح‌ راهداری زمستانی و خدمات دهی کیفی به مسافران تاکید کرد.

وی با حضور در محل اجرای طرح خط کشی محور خوی - ایواوغلی اظهار داشت: اجرای طرح روکش و خط کشی ادامه این جاده در اسرع وقت از نظر ترانزیتی بودن ‌و قرار گرفتن آن در مسیر یکی از مهم‌ترین پایانه های مرزی زمینی کشور ضروری است.

معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآور شد: به دلیل اهمیت محور سلماس- بازرگان و حجم بالای تردد، سازمان توجه ویژه ای به این محور دارد و برای بهسازی این جاده نهایت همکاری را می کند.

بر اساس این گزارش، وی با حضور در راهدارخانه مرکزی و ساختمان جدید در حال ساخت اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان چایپاره ضمن دیدار با فرماندار این شهرستان، ایمنی و ارتقای شاخص های کیفی جاده های مواصلاتی را اولویت سازمان عنوان کرد.

حسن نیا همچنین در بازدید از پروژه تعریض و ۲ بانده کردن جاده ایواوغلی- بازرگان و نیز تعریض ورودی شهرستان ماکو و دیدار با رییس منطقه آزاد ماکو بر لزوم بهره برداری سریع از آن تاکید کرد و گفت: اتمام این پروژه ها نقش اساسی در ایمن سازی محور و سهولت ترددهای جاده ای دارد و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مایل است برای سهولت در اتمام این پروژه ها به صورت استانی- ملی و تامین قیر و آسفالت پروژه ها مشارکت کند.

معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین با حضور در پایانه مرزی بازرگان با اشاره به اهمیت ویژه آن به عنوان یکی از دروازه های ورود به اروپا و نقش مهم آن در تجارت و اقتصاد اظهار داشت: پایانه مرزی بازرگان بزرگترین مرز ورودی به کشور است که نقش اساسی در کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب دارد.

وی در دیدار با استاندار آذربایجان غربی از اجرای طرح روکش، خط کشی و ایمن سازی محور ارومیه- سلماس- بازرگان، سه راهی ایواوغلی و‌ سرشاخه کریدور مهم‌ بندر امام - بازرگان خبر داد و برای اجرای طرح های آسفالت و ایمن سازی شهرستان ماکو تا خروجی این شهر، پلدشت- مرگنلر و شوط به سمت سه راهی شوط که در حوزه منطقه آزاد ماکو قرار دارند، به صورت مشارکتی ملی- استانی قول مساعد داد.

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی هم در جریان این بازدیدها با اشاره به این که روکش آسفالت و خط کشی محور خوی- ایوغلی به طول سه کیلومتر و با اعتبار ۳۰ هزار میلیون ریال آماده افتتاح است، گفت: با نصب علایم و ایمن سازی، این محور به زودی به بهره برداری می رسد.

وی افزود: روزانه ۳۷۰۰ نفر مسافر، ۷۸۳ دستگاه کامیون و ۲۵ دستگاه اتوبوس از پایانه مرزی بازرگان تردد می‌کنند. شکری با اشاره به پروژه های تکمیلی پایانه مرزی بازرگان اظهار داشت: مبلغ قرارداد پروژه های تکمیلی این پایانه ۱۵۷ میلیارد ریال است که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی عمده کارهای در حال انجام در پایانه مرزی بازرگان را اجرای بتن ریزی کف پارکینگ های ورودی مسافری، اجرای دیوار سنگی، عملیات ابنیه و بتن مسلح، اجرای گاردریل و اجرای پیاده روی محوطه عنوان کرد.

لازم به ذکر است: معاون وزیر و رییس سازمان راهداری ‌‌و حمل و نقل جاده ای و هیات همراه همچنین از قسمت های مختلف پایانه مرزی بازرگان بازدید و از نزدیک در جریان امور مربوط به این پایانه قرار گرفتند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات