بیش از ۱۵۰۰ مورد پایش از واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی در چهارمحال و بختیاری

بیش از ۱۵۰۰ مورد پایش از واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی اظهار داشت: طی حکم قضایی، یک متخلف به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی با رهاسازی پساب به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. وی افزود: سلامت محیط زیست جزو حقوق عامه مردم و برخورد با متجاوزان از اولویت های این اداره کل است. احمدی تصریح کرد: حفاظت از مناطق تحت مدیریت و نظارت بر سلامت و بهداشت محیط زیست از وظایف و تکالیف اصلی اداره کل حفاظت محیط زیست استان است که به صورت مستمر و دائمی انجام می شود.

احمدی از جدیت دستگاه قضا و همکاری مسئولان دست اندرکار و حمایت مردمی در این خصوص قدردانی کرد و عنوان کرد: متخلف دیگری که اقدام به تغییر کاربری ۲۴۰ متر مربع از اراضی ملی بدون مجوز قانونی کرده بود پس از معرفی به دستگاه قضایی به رفع تصرف و اعاده به وضع سابق محکوم شد. این مقام مسئول اذعان کرد: با توجه به نداشتن سابقه کیفری قرار تعلیق به مدت یکسال برای وی صادر شد تا با این تخفیف حامی محیط زیست شود و اگر در مدت تعلیق تخلفی صورت دهد علاوه بر مجازات جرم اخیر، مجازات معلق نیز اجرا می گردد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یکی از منابع آلاینده محیط زیست، پساب حاصل از فعالیت واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی است اظهار داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان طی هشت ماهه اول سال جاری تعداد ۱۵۳۷ مورد پایش از واحدهای استان به عمل آورده که با واحدهای متخلف قاطعانه برخورد حقوقی و قضایی میکند.

گفتنی است؛ طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی محیط زیست می شود جرم و مرتکبین طبق قوانین مشمول مجازات می شوند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات