لایحه احیا فاز دو باغ توت گلگشت تبریز تصویب شد

لایحه احیا فاز دو باغ توت گلگشت تبریز تصویب شد

به گزارش شهریار، در هشتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز، لایحه احیا و تملک فاز دیگر باغ توت گلگشت علیرغم کاربری مسکونی منطقه و هزینه کلان تملک زمین؛ در جهت حفظ و توسعه فضای سبز شهر پس از رای گیری با اکثریت آرا تصویب شد.

شهردار تبریز در صحن علنی شورا با ارائه پیشنهاد خود مبنی بر حفظ و توسعه فضای سبز محله ای، اهمیت تملک اراضی روبری پارک غازان و باغ توت به عنوان فاز دو عملیات احداث پارک را تشریح کرد.

مهندس ایرج شهین باهر با تاکید بر اینکه اراضی مطروحه کاربری مسکونی دارد گفت: مالکان این اراضی درخواست کرده اند درختان این باغات به جای دیگری منتقل شود تا بتوانند عملیات احداث واحد های مسکونی خود را آغاز کنند و بر همین اساس می خواهیم با تملک این اراضی از تخریب و حذف فضای سبز این منطقه جلوگیری کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه تملک اراضی با کاربری مسکونی و تبدیل آن به فضای سبز یک اقدام نادر در تمام شهرهای کشور است، گفت: علی رغم تحمل بار مالی حاضریم به خاطر توسعه فضای سبز، تفریحی و ورزش شهروندان این موضوع را عملی کنیم.

گفتنی است: فاز اول باغ توت گلگشت با نام پارک غازان به مساحت پنج هزار مترمربع در خیابان گلگشت تبریز احداث شده و در محدوده آن، امکاناتی از قبیل بوفه، غذاخوری، وسایل ورزشی، سرویس بهداشتی و سایر امکانات فراهم شده است .

بوستان گلگشت با هدف احیای باغات قدیمی تبریز و افزایش سرانه فضای سبز شهری، در سال جاری اجرا شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات