تست رایگان ایدز برای آسیب دیدگان اجتماعی در شیراز آغاز شد

تست رایگان ایدز برای آسیب دیدگان اجتماعی در شیراز آغاز شد


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز به نقل از ایرنا، یوسف آفرینی افزود: از این به بعد اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شیراز یکی از محل های غربالگری و شناسایی بیماری اچ آی وی خواهد بود و این تست در این محل بطور مداوم و بصورت رایگان برای آسیب دیگان اجتماعی انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در روز اول از ۶۰ نفر از آسیب دیدگان اجتماعی این تست در این محل گرفته شده، گفت: براساس توافقی که با بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده، اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز تبدیل به یکی از پایگاه های تشخیص اچ آی وی در این شهر خواهد شد.
آفرینی ادامه داد: این افراد می توانند همه روزه در ساعات اداری با مراجعه به محل این اداره واقع در بلوار مدرس نرسیده به پل غدیر نسبت به انجام تست ایدز اقدام کنند و همچنین این آزمایش درمورد معتادان که روزانه از سطح شهر جمع آوری می شوند نیز در این محل انجام خواهد شد.
وی این اداره را جبهه اول مواجهه با آسیب های اجتماعی دانست و گفت: از این به بعد افراد پس از غربالگری و تشخیص به مراکز درمانی ارجاع داده خواهند شد.
رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز افزود: بهتر است تست اچ آی وی در این اداره که اولین مکان حضور آسیب دیدگان اجتماعی است صورت پذیرد تا بتوان به تشخیص زودهنگام این بیماری در افراد جامعه هدف دست پیدا کرد.
وی با اشاره به اینکه اگر این بیماری به موقع تشخیص داده شود می توان درمان موثرتری را رقم زد و با مطلع کردن فرد بیمار از انتشار بیماری نیز جلوگیری کرد، افزود: بهترین راه در مواجهه با بیماری اچ آی وی پیشگیری است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات