دستغیب: زیبایی شیراز را در وجود مردمش نشان دهید نه پل‌ها و برج‌های بلندمرتبه

دستغیب: زیبایی شیراز را در وجود مردمش نشان دهید نه پل‌ها و برج‌های بلندمرتبه

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «سیداحمدرضا دستغیب» رییس شورای اسلامی شهر شیراز، در این هم اندیشی گفت: باید شهر را برای ضعیف ترین اقشار و کودکان بسازیم .

وی افزود: اگر توانستیم در طرح پیاده محور، شهری بسازیم که خانمی با کالسکه کودک به راحتی در هر ساعت شبانه روز، در هر مکانی از شهر عبور و مرور کند، آن وقت شهری خوب و انسان محور ساخته ایم .

دستغیب ادامه داد: اگر شهر را برای کودک بسازیم شهر را ایمن، با نشاط و زیبا ساخته،ایم، چون کودک امنیت، زیبایی و راحتی عبور و مرور در شهر را می‌خواهد .

رییس شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر تغییر رویکرد سخت افزاری به نرم افزاری تصریح کرد: باید به جای ساخت پل‌های بیشتر و ساختمانهای بلند مرتبه، مردم را به پیاده محوری، محله محوری و گفت‌وگو محوری سوق دهیم .

وی با بیان اینکه ساخت پل‌های بیشتر، افزایش تردد، الودگی هوا و ترافیک را به دنبال دارد ابراز کرد: این اقدام سبب ایجاد ناراحتی‌های روحی و روانی برای مردم می‌شود که خلاف فلسفه وجودی شهر است به گونه‌ای که مردم از محله محوری و گفت‌وگو محوری دور می‌شوند .

دستغیب افزود: نباید زیبایی شهر شیراز را تنها در ایجاد ساختمان‌های بلند مرتبه و برج‌های فوق مدرن دانست بلکه وجود توسعه یافته‌ی باغات شهر، بافت تاریخی شهر و مردم نجیب و فهیم شیراز زیبایی این شهر هستند .

رییس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه ما به عنوان فرزندان این اب و خاک مدیون شیراز هستیم تصریح کرد: همه باید در توسعه شهر مشارکت داشته باشند .

وی گفت: سه عنصر آسمان، آب و خاک در گذشته پیوند مستقیمی با مردم شیراز داشت به گونه‌ای که آسمان زیبای شب‌های شیراز، درختان نارنج و حوض اب در خانه‌های شیراز خاطره انگیز بود .

دستغیب ادامه داد: اکنون مدیران شهر بدون اجازه مردم این عناصر را از خانه‌ها و شهر حذف کرده‌اند و مردم به اجبار باغ شهرهایی در خارج از شهر ساختند و چون فضایی در شهر برای زندگی سالم نیست در این باغها زندگی می‌کنند .

وی با اشاره به اینکه فضای شهری برای جمعیت سال ۵۰ شهر شیراز است افزود: این فضا برای جمعیت کنونی شیراز مناسب نیست به گونه ای که فضایی برای زندگی مردم وجود ندارد .

دستغیب افزود: باید به گونه‌ای شهر راطراحی کنیم که مردم از زندگی در شهر لذت ببرند و ارامش، امنیت و نشاط را کسب کنند و نیازی به زندگی در خارج از شهر نداشته باشند .

وی بر غافل نشدن از برنامه‌های کوتاه مدت شهری تاکید کرد و افزود: نباید اجرای برنامه‌های شهر را به ۲۰سال اینده موکول کنیم زیرا فرصت‌های شهر از بین می رود و شهر متوقف نمی‌شود تا برنامه‌ها را اجرا کنیم .

وی با بیان اینکه اکنون می‌توان ۴محور را به طور اساسی در شهر باز افرینی کرد ادامه داد: محور زند حد فاصل میدان شهدا(شهرداری) تا میدان امام حسین(ع ) از عمده‌ترین محور است که باید باز آفرینی شود .

وی ادامه داد: با طراحی و اجرای ۵ هکتار از زمین این محدوده می‌توان باغ موزه‌ی بزرگی را در اختیار مردم قرار داد .

رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ما به عنوان مدیران شهر، مهمان شهر شیراز هستیم ولی مردم شهر ماندگارند؛ باید به گونه‌ای کار کنیم که خواسته عمده مردم باشد .

وی بابیان اینکه حق نداریم طرح‌های خلاف خواسته عموم مردم را مصوب و اجرا کنیم ابراز کرد: اگر برخلاف خواسته مردم طرحی را اجرا کنیم معضلات اجتماعی، حمل و نقل و ترافیک را برای مردم ایجاد می‌کند .

دستغیب ابراز امیدواری کرد با شروع اگاهانه و تخصصی شورا، شهرداری و دانشگاه بتوان به افق ارزشمند و نقطه مطلوب طرح‌های بلند مدت وکوتاه مدت در شهر شیراز برسیم .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات