شهرداری ساری جزو چهار شهرداری  برتر کشور در اجرای قانون مناسب سازی معابر برای کم توانان

شهرداری ساری جزو چهار شهرداری برتر کشور در اجرای قانون مناسب سازی معابر برای کم توانان

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری ساری به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری، مصطفی نیک‌نقش به مناسبت روز جهانی معلولان، حوزه معلولین را کاملا تخصصی دانست و ابراز داشت: در این حوزه باید نگاه تخصصی داشت و باورها باید بر اساس توانمندی معلولان استوار باشد تا برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در راستای همین باور شکل گیرد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری با بیان اینکه زمینه مشارکت در جامعه  هم‍پای سایر شهروندان را برای معلولان فراهم نماییم، افزود: معلولان بخشی از شهروندان جامعه هستند و حقوق برابر در همه زمینه‌های اجتماعی، خدماتی، رفاهی و حتی اقتصادی و سیاسی حق آنهاست.

وی همچنین تصریح کرد: شهرداری ساری با ایجاد کارگروه معلولین تمام تلاش خود را در جهت دستیابی این قشر به فرصت‌های برابر و تقویت نگرش مثبت جامعه به این افراد را بکار گرفته است.

وی افزود: یکی از انتظارات در راستای ارتقای سطح روحی و روانی افراد کم‌توان، فراهم نمودن بستر گردش و تفریح شهری است که ۷۰ نفر در تور تفریحی همراه با خانواده در پلاژ بهزیستی شرکت کردند.

نیک‌نقش گفت: با بررسی‌ها و نیازسنجی‌های افراد کم‌توان در کارگروه معلولان شهرداری ساری، کارگاه‌های آموزشی و کلاس‌های تفریحی و سرگرمی از موسیقی و نمایش، ساخت و ساز خلاق، ورزشی ( استخر)  در سرای اتحاد  برگزار می‌شود و ۷۰ نفر از افراد با نیازهای ویژه و معلول ۴۰۰ نفر ساعت در این کلاس‌های آموزشی و تفریحی شرکت نمودند.

این مسئول با ابراز اینکه موضوع طراحی میلمان شهری با توجه به نیاز سالمندان و معلولین موضوعی است که در مدیریت شهری به آن برداخته می‌شود، گفت: شهرداری ساری با نگاه ویژه به تامین و فراهم کردن نیازهای شهری معلولان، در جمع چهار شهرداری برتر کشور در اجرای قانون مناسب‌سازی معابر قرار دارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری با ابراز اینکه در حقوق شهروندی معلولان، نگرش نیاز‌محور باید به حق‌محور تغییر یابد، بیان داشت: تمام دستگاه‌ها و ادارات باید در اجرای قانون مناسب‌سازی سهیم باشند.

نیک‌نقش خاطرنشان کرد: اگر تا سال۲۰۵۰ که ۵۰ درصد جامعه را سالمندان تشکیل می‌دهند اقدامات مناسبی صورت نگیرد دچار مشکلات عدیده‌ای خواهیم شد.

وی با اعلام اینکه مدیریت شهری ساری در پروژه‌های بزرگ عمرانی و پارک‌ها، کلیه پله‌ها را حذف و امکانات ورزشی برای معلولین نصب کرده است، افزود: این دغدغه در نگاه مدیریت شهری وجود دارد تا معلولین به راحتی در سطح شهر تردد کنند و از امکانات رفاهی بهره ببرند.

مصطفی نیک‌نقش مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری در بایان با بیان اینکه در همراهی معلولان باید راه‌های خلاقانه و حرفه‌ای را به کارگیریم و تاب‌آوری و انعطاف پذیری را توسعه دهیم، اظهار داشت: در توسعه شهری و در مشارکت و برنامه‌ریزی‌ها نمی‌توان اقشاری را جداسازی کرد و  قطعا کنار گذاشتن عده‌ای از شهروندان، توسعه شهری را دچار چالش می‌کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات