اختصاص یکهزار واحد مسکن مهر هشتگرد برای اضافه‌ثبت‌نامی‌های پردیس

اختصاص یکهزار واحد مسکن مهر هشتگرد برای اضافه‌ثبت‌نامی‌های پردیس

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در نشست خبری امروز ۱۲ آذرماه که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد ضمن قدردانی از حمایت‌های ویژه وزیر راه و شهرسازی از فرآیند اجرایی مسکن مهر و اهتمام وی برای اتمام هرچه سریعتر پروژه‌های باقیمانده بیان کرد: درحال حاضر پروژه‌های اجرایی بیش از ۹۵ درصد مسکن مهر هشتگرد که دارای متقاضی موثر هستند فعال بوده و در حال انجام نصبیات، تحویل واحد، ساخت و اماده‌سازی هستند که در صورت پیشبرد مناسب این مسیر پیش‌بینی می‌کنیم پرونده مسکن مهر این شهر تا اواسط سال آینده بسته و واحدها به متقاضیان تحویل داده شود.

هدایت با اشاره به سیاست جدید شرکت عمران شهرهای جدید مبنی بر ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی با کیفیت در سطح این شهرها بیان کرد: سهم هشتگرد از ۵۰ هزار واحد برنامه‌ریزی شده، ۱۳ هزار واحد بوده که ۳۰۰۰ واحد آن را با مشارکت بخش خصوصی ساخته و قرارداد آماده سازی ۱۰ هزار واحد با ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان با سه شرکت داخلی امضا شده و کار آماده‌سازی هم‌اکنون در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد همچنین با اشاره به ظرفیت پروژه‌های مسکن مهر فاقد متقاضی موجود در این شهر جدید بیان کرد: خوشبختانه در این بخش موفق شدیم با کمک بحث تامین آب شرب و تکمیل قابل توجه در حوزه قطار شهری طی ساز و کار مناسبی، ۹ تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاران و سازندگان منعقد کرده و حدود ۴ هزار واحد مسکونی را تعیین تکلیف کنیم.

به گفته وی این پروژه‌ها به عنوان واحدهای خودمالک و با مشخصه‌هایی بهتر از مسکن مهر عرضه و قطعا در حوزه ایجاد اشتغال و تامین مسکن با کیفیت نقش ویژه‌ای خواهند داشت.

وی در ادامه با اشاره به این که هم‌اکنون حدود ۱۷ هزار مسکن با کیفیت در هشتگرد در حال ساخت است، اظهار کرد: چندی پیش اعضای کمیسیون عمران مجلس ضمن بازدید از پروژه‌های عمرانی هشتگرد به بررسی بسیاری از مسائل و مشکلات آن از جمله زیرساخت‌ها پرداخته و تصمیمات خوبی را در این زمینه اتخاذ کردند که امیدواریم دستگاه‌های ذیربط نیز با  عمل به  تعهدات خود مشکلات موجود در بحث زیرساختی مسکن مهر را رفع نمایند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری همایش سرمایه‌گذاری بین المللی اشاره کرد و گفت: این همایش ۲۹ بهمن امسال برگزاری خواهد شد که بدون شک تحول بزرگی در حوزه سرمایه‌گذاری شهر جدید هشتگرد ایجاد خواهد کرد.

هدایت همچنین با اشاره به پروژه نیمه‌کاره قطار برقی هشتگرد بیان کرد: علی‌رغم آنکه تا کنون هیچ مبلغی از منابع استانی و ملی برای پیشبرد این پروژه اختصاص پیدا نکرده است ولی ما توانستیم به پیگیری‌ها و حماست‌های ویژه معاون وزیر راه و شهرسازی مبلغی بالغ بر ۲ برابر بودجه پیش‌بینی شده نقدی سال‌ جاری شهر را محقق کرده و از این محل نردیک به ۴۰ میلیارد تومان را به پروژه تزریق کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه تلاش داریم تا پروژه قطار برقی تا پایان امسال اتمام و به بهره‌برداری برسد گفت: در حال حاضر به دنبال آماده‌سازی یک سایت ۳۶ هکتاری در شهر تحت عنوان شهر سبز با همکاری نیروهای آلمانی هستیم که طی روزهای آینده عملیات اجرایی برای آماده سازی زمین را توسط شرکت سرمایه‌گذاری بانک مسکن آغاز خواهیم کرد.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر ضرورت تامین زیرساخت‌های پروژه‌های مسکن مهر که پیش از این افتتاح شده است نیز بیان کرد: از خردادماه تا کنون ۳ هزار و ۳۰۰ واحد دارای انشعاب آب، یکهزار و ۷۰۰ واحد برق‌دار و یکهزار و ۵۰۰ واحد دارای انشعاب گاز شدند.

وی همچنین درخصوص اهمیت تکمیل خدمات محله‌ای در فازهای قدیم و سایت مسکن مهر شهر هشتگرد نیز اعلام کرد: در حال حاضر ۴ مرکز محله شامل سرای محله، پارک محله، درمانگاه و مجتمع تجاری در حال اجراست و فراخوان ساخت ۱۲ مرکز محله دیگر نیز به زوید اعلام خواهد شد.

و ی با بیان این‌که ساز و کار واگذاری عرصه تمام پروژه‌های مسکن مهر دارای متقاضی موثر مشخص شده است، گفت: قیمتگذاری‌ها با حداکثر تخفیف تعیین شده و متقاضیان می‌توانند در این رابطه اقدام کنند.

وی با اشاره به دنبال تصویب حریم ۲۰ هزار هکتاری شهر جدید هشتگرد هستیم، تصریح کرد: با این کار علاوه بر تامین خدمات پایدار، زمینه ایجاد اشتغال در شهر هشتگرد فراهم خواهد شد.

هدایت با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۸ پروژه با اعتباری بیش از ۴۰۰میلیارد ریال را تحویل و به بهره‌برداری می‌رسانیم، گفت: پروژه‌های آموزشی، درمانی و تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی از مهم‌ترین پروژه‌ها به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد تصریح کرد: نخستین مرکز توسعه کارآفرینی در ۲۲بهمن ماه راه‌اندازی می‌شود و شهر جدید هشتگرد از یک شهر خوابگاهی به شهری پویا تبدیل می‌شود.

هدایت با بیان اینکه یک‌هزار نفر از اضافه ثبت‌نامی‌هایی پردیس، می‌توانند برای دریافت واحد خود به هشتگرد مراجعه کنند افزود: یک‌هزار واحد در هشتگرد برای ساکنان پردیس در نظر گرفته شده و این شهر ظرفیت پذیرش یک‌هزار و ۵۰۰ متقاضی را دارد.

مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد ادامه داد: هم اکنون ۲۰۰واحد با تمامی خدمات زیربنایی و روبنایی آماده تحویل است و متقاضیان می‌توانند با پرداخت ۳۵میلیون تومان صاحبخانه شوند.

وی با اشاره به هدف‌گذاری ۴۹ هزار واحد مسکن مهر در هشتگرد، گفت: حدود ۲۷هزار واحد از این تعداد افتتاح شده و  ۸ هزار واحد دارای متقاضی موثر است و ۹هزار واحد فاقد متقاضی تبدیل به خود مالکی شده است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات