اقدام فنی معاونت عمرانی شهرداری تبریز در راستای  ساماندهی ایستگاه‌های BRT

اقدام فنی معاونت عمرانی شهرداری تبریز در راستای ساماندهی ایستگاه‌های BRT

به گزارش شهریار به نقل از معاونت فنی و عمرانی، مسیر های BRT و مخصوصا ایستگاه های آن با توجه به تردد اتوبوس ها به صورت روزانه در کلیه شهرهای مجهز به این مسیرها، مشکلات عدیده ای چون جمع شدگی آسفالت، کوتاهی عمر آسفالت و حتی ترکهای خستگی در آسفالت را دارند و در برخی شهرها مثل تبریز با توجه به وضعیت آب و هوایی این مشکلات تشدید می یابد.

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز در یک اقدام فنی و برنامه ریزی شده با همکاری و تلاش سازمان عمران شهرداری تبریز توانسته اجرای شیوه اصلاحی را عملیاتی کرده و با توجه به ملاحظات ترافیکی فرآیند پروژه را سرعت ببخشد و قسمت عمده ای از آن را به اتمام برساند.

معاون فنی عمرانی شهردار تبریز با اشاره به برنامه ساماندهی ایستگاه‌های مسیر بی آرتی اظهار داشت: در مسیرهای بی آرتی روزانه تعداد زیادی مسافر جابجا می شود و حجم زیاد تردد اتوبوس ها در مسیر سبب  بروز مشکلاتی چون جمع شدگی آسفالت و ترک در آن می شود، البته شرایط آب و هوایی تبریز نیز در تشدید معایب یاد شده بی تاثیر نمی باشد. معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز از سال گذشته پروژه ساماندهی ایستگاههای بی آرتی را شروع کرده است.

محمد حسین اسحقی در ادامه بیان می کند: سال گذشته تعداد ۵ ایستگاه ساماندهی شده اند و امسال نیز سعی کردیم با افزودن به روند اجرای پروژه و اتمام اصلاح سایر ایستگاه‌های BRT ، ساماندهی مسیر را در برنامه کاری خود قرار دهیم.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت این پروژه در سال جاری گفت: عملیات تخریب و زیرسازی و روزسازی  ایستگاه های بی آرتی با ۹۵ در صد پیشرفت فیزیکی  در حال اجرا است.

اسحقی با اشاره به برنامه ساماندهی در ماههای آتی سال نیز افزود: ساماندهی ایستگاه‌های باقی مانده از جمله ایستگاه مسیر بی آرتی واقع درسطح شهرداری منطقه پنج، ایستگاه تبلی باغ و ایستگاه جانبازان  در ماه‌های آتی شروع خواهد شد.

گفتنی است؛ با توجه به گزارشات ارائه شده از سوی سازمان عمران شهرداری تبریز ایستگاه هایی که به طور کامل ساماندهی شده اند بدین شرح می باشد: پایانه راه آهن، ایستگاه شرکت نفت مسیر رفت و برگشت، ایستگاه سیلو مسیر رفت و برگشت، ایستگاه قطران، ایستگاه بازار ابزارمیلاد مسیر رفت و برگشت، ایستگاه دبیرستان فردوسی مسیر رفت و برگشت، ایستگاه چهارراه شریعتی مسیر رفت و برگشت، ایستگاه تربیت مسیر رفت و برگشت و ایستگاه حاج احمد است که با تلاش های شبانه روزی به صورت ضربتی اجرا شده است و بقیه پروژه به همین منوال در حال اجرا است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات