ضرورت ارزیابی وضعیت نمای ساختمان‌های شاخص شهر

ضرورت ارزیابی وضعیت نمای ساختمان‌های شاخص شهر







احدالله احمدی پرگو در حاشیه پنل تخصصی "نما" که با حضور شهردار کرج، اعضای شورای شهر و صاحب نظران این حوزه برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه شهرداری کرج طی دوسال گذشته اقدامات قابل توجهی در حوزه سیما و منظر شهری انجام داده که اجرای طرح جامع سیما منظرشهری یکی از آنها است.

وی افزود: امروز در جلسه‌ای که با معاون وزیر داشتیم مقرر شد در آینده‌ای نزدیک این طرح در شورای عالی شهرسازی مطرح و به محض تصویب، به شهرداری‌ها ابلاغ شود.

این مسئول با بیان اینکه با اجرای این طرح معضلات مربوط به نما و فضای بصری شهری به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند، گفت: ضوابط اجرایی این طرح نیز تهیه و به کمیسیون ماده پنج ارائه و ضمن تصویب، به مناطق مختلف شهرداری ابلاغ شده است.

پرگو بیان کرد: براساس این ابلاغیه مقرر شد تا یک کمیته نما در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج و یک کمیته در مناطق مختلف شهرداری تشکیل شود.

وی اظهار کرد: این کمیته موظف است تا ساختمان‌های شاخص را از لحاظ نما و فضای بصری مورد ارزیابی قرار دهد و دیگری موظف است تا تمامی ساختمان‌هایی که از شهرداری مجوز ساخت گرفته و در مرحله اجرا هستند را از لحاظ استانداردهای نما کنترل کند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج در پایان با تاکید براینکه امیدواریم با اقدامات انجام شده فضای بصری زیباتری داشته باشیم، افزود: قصد داریم با ارسال لایحه‌ای به شورا و گرفتن مجوزهای لازم برای افرادی که در ساخت و سازها از نماهای مناسب و طراحی‌های زیبا استفاده می‌کنند، تشویقی در نظربگیریم.







لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرج

    منبع خبر

    شهرداری کرج

    شهرداری کرج

    شهرداری کرج یک شهرداری در شهر کرج می باشد

      نظرات