شهردار بیرجند خبر داد: هزینه کرد ۷ میلیارد تومان در طرح ۳۰ متری خیابان فرزان

شهردار بیرجند خبر داد: هزینه کرد ۷ میلیارد تومان در طرح ۳۰ متری خیابان فرزان

شهردار بیرجند گفت: مبلغ ۷ میلیارد تومان در طرح ۳۰ متری خیابان فرزان توسط شهرداری بیرجند هزینه شده است.

به گزارش مدیریت ارتباطات ‌و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمد علی جاوید روز گذشته در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان بیرجند که در محل فرمانداری و با حضور دستگاههای عضو این ستاد برگزار شد اظهار داشت: طرح ۳۰ متری خیابان فرزان یکی از طرح‌های بازآفرینی شهری در بیرجند می باشد که تاکنون برای این پروژه، اعتباری بالغ ‌بر ۷ میلیارد تومان هزینه شده و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی آن ۸۰ درصد می باشد.

وی با اشاره به پروژه پل موسی بن جعفر (ع) از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی آن خبر داد که برای ادامه و تکمیل آن نیاز به اعتبار می باشد.

جاوید با اشاره به اعلام آمادگی شهرداری بیرجند برای تعمیر و بازسازی ارگ بهارستان به عنوان میراث مردمی ادامه داد: قانون اجازه هزینه کردن عوارض مردمی را در خصوص تملک این ملک به شهرداری نمی‌دهد لذا می بایست بنیاد مستضعفان نسبت به در اختیار قرار دادن این مکان به دستگاههای مربوطه بدون دریافت هزینه و در جهت حفظ این میراث اقدام نماید.

شهردار بیرجند با اشاره به پروژه بهسازی خیابان جمهوری اذعان داشت: برای این پروژه مبلغ ۲۹۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که در حال برگزاری مناقصه برای اجرای آن می باشیم.

وی یکی از محلات هدف بازآفرینی شهری بیرجند را که در اولویت نخست قرار دارد محله ۱۷ شهریور عنوان کرد و افزود: شهرداری بیرجند امسال برای ایجاد فرهنگ‌سرا در این محله مبلغ ۴ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است .

وی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی موظفند ۳۰ درصد اعتبارات خود را به بحث بازآفرینی شهری اختصاص دهند لذا ارائه گزارش کامل و جامعی از پیشرفت فیزیکی پروژه های دستگاههای اجرایی در حوزه بازآفرینی شهری به سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری بیرجند به عنوان دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری مورد انتظار است.

بازآفرینی شهری تنها وظیفه شهرداری‌ها نیست

فرماندار بیرجند نیز در ادامه این جلسه، با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها در حوزه بازآفرینی شهری ورود یافته و آن را تنها وظیفه شهرداری‌ها ندانند، افزود: باید دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های خود را به سمت این حوزه هدایت نمایند .

مهندس علی ناصری حوزه بازآفرینی شهری را یکی از حوزه‌های مهم عنوان کرد و گفت: این حوزه یکی از شاخص‌های توزیع اعتبارات شهرستانی است .

وی از دستگاه‌های اجرایی خواست تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پروژه‌های خود را در حوزه بازآفرینی شهری با جدول زمان‌بندی اعلام و مشکلاتی که بر سر راه اجرای این پروژه‌های نیز وجود داشته را مطرح سازند .

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه متاسفانه از فضای اطلاع‌رسانی برای آگاهی مردم از پروژه‌های در دست اقدام در حوزه بازآفرینی شهری استفاده نشده است، یادآور شد: اقدامات صورت‌گرفته در این حوزه توسط دستگاه‌های اجرایی به شهروندان اطلاع‌رسانی گردد .

بازآفرینی شهری با  تکیه بر مشارکت مردم

معاون عمرانی فرماندار بیرجند نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه محدوده‌ و محلات هدف حوزه بازآفرینی شهری بیرجند مشخص گردیده است، اظهار داشت: ماهیت بازآفرینی شهری، ماهیت کالبدی نیست بلکه تکیه بر مشارکت مردم و ضرورت استفاده از این ظرفیت را دارد .

مهندس مهدی رونقی از برگزاری جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری در استان خبر داد و افزود: تهیه جمع‌بندی کاملی از اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان، ارائه به این ستاد و نهایت استفاده از این فرصت مورد انتظار می باشد.

لزوم وجود نگاه تعاملی بین دستگاه‌های اجرایی و شهرداری

معاون عمرانی شهرداری بیرجند نیز اظهار داشت: اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری در بیرجند همکاری مستمر دستگاه‌های اجرایی با شهرداری را می‌طلبد .

مهندس علی عدل به مشکلات پیش‌رو برای اجرای پروژه خیابان جمهوری بیرجند اشاره کرد و افزود: متاسفانه در مسیر این پروژه تاسیساتی با قدمت بالا وجود دارد که این امر در برگیرنده هزینه‌هایی برای شهرداری بوده و مانع پیشرفت کار است .

وی یادآور شد: این پروژه جزو پروژه های حساس و سنگین بوده که شهرداری بیرجند در حال اجرای آن می باشد و علاوه بر اعتباراتی که تاکنون هزینه شده حدود ۴ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است .

معاون عمرانی شهردار بیرجند به نگاه تعاملی دستگاه‌ها با شهرداری بیرجند در خصوص اجرای پروژه‌ها تاکید کرد و افزود: می بایست این نگاه برای پیشبرد پروژه‌های حوزه بازآفرینی شهری وجود داشته باشد .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات